משפט

טרנטינו מול מירמקס: למי שייך ספרות זולה וה-NFT שלו?

אולפני Miramax, שהפיקו שורת סרטים מצליחים של קוונטין טרנטינו, תבעו את הבמאי בשנה שעברה עקב כוונתו למכור אסימוני NFT של הסרט "ספרות זולה", כולל קטעים שלא שודרו וקטעים מהתסריט המקורי פרי עטו. האולפנים טענו אז שהזכויות על סרט הקאלט שייכות רק להם. כעת הגיעו הצדדים לפשרה והתביעה בוטלה
מערכת ice | 
קוונטין טרנטינו (צילום shutterstock/ Andrea Raffin, freepik)
טרנטינו ו-Miramax הגיעו להסכמה: לאחר העימות המשפטי המתוקשר שפרץ בין יוצר הסרטים קוונטין טרנטינו לאולפן הקודם שלו Miramax (מירמקס) בעניין הזכויות על התסריט המקורי של הסרט "ספרות זולה" (Pulp Fiction) ועל אפשרות מכירתו בפורמט NFT, הושג הסדר בין הצדדים.
נציגי האולפנים וטרנטינו פרסמו הצהרה משותפת בנוגע להסדרת תביעת ה-NFT התלויה ועומדת: "הצדדים הסכימו לשים את העניין הזה מאחוריהם ומצפים לשתף פעולה זה עם זה בפרויקטים עתידיים, כולל NFTs אפשריים", נכתב בהצהרה.
המחלוקת המקורית, שהתגלגלה לתביעה מצד טרנטינו ולתחילתו של מאבק תקשורתי ומשפטי, החלה בסוף השנה שעברה, עם החלטתו של טרנטינו לשחרר סדרה של NFTs של הסרט המיתולוגי ספרות זולה מ-1994, שטרנטינו כתב ביים. טרנטינו וחברת הבלוקצ'יין Secret Network הודיעו שהם ימכרו סצנות לא חתוכות שעדיין לא פורסמו מתוך "Pulp Fiction" בתצורת NFT (אסימונים שאינם ברי חליפין). רוכשי ה-NFTs הללו יקבלו גם גישה בלעדית לתוספות, כולל פרשנות של טרנטינו ותמונות של הטיוטה הראשונה של התסריט בכתב יד.
בין שני הצדדים לסכסוך היה שיתוף פעולה אמנותי ומסחרי פורה ומצליח במשך שנים. מאז הוצאתו של "Pulp Fiction", אולפני מירמקס הפיקו ויצרו סרטים נוספים של טרנטינו, כמו "Django Unchained", "Kill Bill" ו-"Once Upon a Time in Hollywood". 
בימים אלה מתכננים באולפני מירמקס להפוך חלק ניכר מהספרייה שלהם ל-NFT, וכשנודע להם על התוכניות של טרנטינו למכור את התסריט, טענו האולפנים טענה כי לבמאי אין זכות לשחרר NFTs של התסריט שלו וכי כל הזכויות על התסריט שייכות להם. אולפן הסרטים הגיש תביעה כנגד הבמאי בבית המשפט בקליפורניה. הדברים התלהטו למדי במישור המשפטי, וכלל חילופי האשמות גם בתקשורת האמריקנית, שדיווחה על הנושא לא מעט.
עורך הדין של מירמקס, בארט וויליאמס, מסר בהצהרה בנובמבר 2021: "הקבוצה הזו בחרה להתעלם בפזיזות, בחמדנות ובכוונה מההסכם שעליו חתם קוונטין במקום ללכת לפי הגישה המשפטית והאתית הברורה של פשוט לתקשר עם מירמקס בנוגע לרעיונות שהוצעו לו... המאמץ החד-פעמי הזה מפחית מערכן של זכויות ה-NFT ל'Pulp Fiction', שאותן מירמקס מתכוונת למקסם באמצעות גישה אסטרטגית ומקיפה".
עורך דינו של טרנטינו, בריאן פרידמן, ירה בחזרה ואמר באותו החודש בהצהרה ל-TheWrap: "מירמקס פשוט טועה, החוזה של קוונטין טרנטינו ברור: יש לו את הזכות למכור NFTs של התסריט שלו בכתב יד ל-Pulp Fiction, והניסיון הזה למנוע ממנו לעשות זאת ייכשל. אבל ההחלטה הקשוחה של מירמקס לחשוף מידע סודי על החוזים והפיצויים של יוצרי הסרט שלה תפגע באופן בלתי הפיך במוניטין שלה הרבה אחרי שהתיק הזה ייפתר".
וכעת כאמור הגיעו הצדדים לפשרה. התביעה שהגיש אולפן הסרטים נגד התסריטאי והבמאי בוטלה. לא ברור בדיוק מה קרה ומה הפשרה כוללת, מה ייצא מתוכניות ה-NFT של טרנטינו ואם הצדדים מתכננים שיתוף פעולה עתידי (בהודעות הצדדים לאחר היוודע דבר יישוב הסכסוך נרמז, כאמור, שהצדדים לא פוסלים שת"פ עתידי, בנושא NFT או אחר). כך או כך, שוק האסימונים שאינם ברי חליפין, כמו עולם הקריפטו כולו, נמצא בקריסה בחודשים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה