משפט

האם מנכ"ל צלזיוס הישראלית יעמוד לדין בארה"ב?

מלווית הקריפטו Celsius Network הטעתה משקיעים בנוגע למצבה הפיננסי, כשהיא משתמשת באסימון ה-CEL שלה כדי לחזק את המאזן שלה ולעתים השתמשה בכספי משקיעים חדשים כדי להחזיר למשקיעים ישנים

מערכת ice | 
בית משפט (צילום pixabay, shutterstock, unsplash)
אחת מכמה רגולטורים במדינה שחוקרת את Celsius בתוך הליכי פשיטת הרגל המתמשכים שלה, הגישה תמיכה בבקשת משרד הנאמן האמריקאי למינוי בוחן עצמאי, בטענה ש-Celsius לא הייתה שקופה לגבי הכספים שלה.
הדו"ח של ורמונט הוא אולי ההערכה המרשיעה ביותר של הנהלת צלסיוס מאז קריסת המלווה הקיץ סייעה להכניס את שוק הקריפטו העולמי לסחרור. הרגולטור כמעט וטען שייתכן שצלסיוס פעל לפעמים עם מבנה דמוי תכנית פונזי, ואמר שהמלווה הודה בשיחת נושה לאחרונה שהוא לא יכול להרוויח מספיק הכנסות כדי לתמוך בתשואות שלו.

"זה מראה על רמה גבוהה של ניהול כושל פיננסי ומצביע גם על כך שלפחות בנקודות זמן מסוימות, התשואות למשקיעים הקיימים שולמו כנראה עם נכסים של משקיעים חדשים", נכתב בתיק. כ-40 רגולטורים במדינה בוחנים כעת את הפעילות והפיננסיים של Celsius, נכתב בתיק.
"במהלך החקירה הרב-מדינתית התברר כי צלסיוס, באמצעות המנכ"ל אלכס משינסקי ואחרות, העלתה למשקיעים טענות כוזבות ומטעות, בין היתר, על מצבה הפיננסי של החברה ועמידתה בחוקי ניירות ערך, שניהם. ככל הנראה גרמו למשקיעים קמעונאיים להשקיע בצלזיוס או להשאיר את השקעותיהם בצלסיוס למרות החששות מהתנודתיות של שוק מטבעות הקריפטו", נכתב בתיק.
צלסיוס לא הצליחה לשלם למשקיעים החזר עוד ביולי 2021, למרות מה שטען המנכ"ל אלכס משינסקי בטוויטר או אמר בראיונות, טענה המחלקה. החברה ספגה הפסדים בשנת 2021, כולל כאשר פלטפורמת ההימור בקריפטו Stakehound איבדה גישה ל-35,000 אתר (ETH) וכאשר המלווה לא יכול היה להחזיר בטחונות, נכתב בתיק.
כתוצאה מכך, החברה "הטעתה" בנוגע למצבה הפיננסי, נכתב בהגשה, לרבות בהגשת פשיטת הרגל שלה ביולי 2022, כאשר Celsius טענה שהיא הגישה בשל ההאטה בשוק הקריפטו ב-2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה