משפט

ניצחון לטראמפ: מונה בודק מיוחד לבחינת החומרים שנתפסו באחוזתו

שופטת פדרלית הורתה אתמול על מינוי בודק עצמאי שיסקור את המסמכים שנלקחו בפשיטת ה-FBI על אחוזתו של הנשיא לשעבר במאר-א-לאגו. השופטת גם הורתה למשרד המשפטים להשעות את חקירותיו אודות החומרים שנתפסו. בכך נענתה בקשת הצוות המשפטי של טראמפ
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום pixabay)
שופטת פדרלית בארצות הברית הורתה אתמול, יום שני, למנות בודק עצמאי מיוחד ("מאסטר") שתפקידו לבדוק את המסמכים שנתפסו על ידי ה-FBI במהלך הפשיטה על אחוזת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במאר-א-לאגו בחודש שעבר. השופטת גם הנחתה את משרד המשפטים להפסיק את הבדיקה שלו בחומר למטרות חקירה.
שופטת מהמחוז הדרומי של פלורידה, איילין מ. קאנון, הורתה למנות את המאסטר המיוחד כדי "לבדוק את הרכוש שנתפס, לנהל קביעות של חסינות ולהמליץ ​​עליהן ולהעריך תביעות להחזרת רכוש": "בית המשפט מאשר בזאת למנות אמן מיוחד לעיין ברכוש שנתפס עבור חפצים ומסמכים אישיים וחומר פוטנציאלי חסוי בכפוף לתביעות של עו"ד-לקוח ו/או חסיון ביצועי", נכתב בצו.
פוקס ניוז דיווחה לראשונה בחודש שעבר שסוכני ה-FBI תפסו ארגזים המכילים רישומים המכוסים בהרשאות עורך דין-לקוח ופוטנציאל הרשאות מנהלות במהלך הפשיטה. חסיון עורך דין-לקוח מתייחס לחסיון משפטי השומר על סודיות התקשורת בין עורך דין ללקוח שלו. לא ברור, בשלב זה, אם הרישומים כוללים תקשורת בין הנשיא לשעבר לעורכי הדין הפרטיים שלו, ליועץ הבית הלבן במהלך ממשל טראמפ או שילוב של שניהם.
"יתר על כן", נכתב עוד בצו, "בשילוב טבעי עם אותו מינוי, ובהתאמה לערך ולרצף של הליכי אב המיוחדים, בית המשפט גם מצווה זמנית על הממשלה לעיין בחומרים שנתפסו ולעשות בהם שימוש למטרות חקירה עד להשלמת הביקורת המיוחדת של המאסטר המיוחד או צו בית משפט נוסף". בכך עוצר ולו זמנית הצו של השופטת קנון את הבדיקה הפעילה של משרד המשפטים על אודות המסמכים הללו (שעל בדיקתם היה ממונה צוות שכונה "צוות הכתם" או "צוות המסנן". 
הצו, עם זאת, "לא יעכב את בדיקת הסיווג ו/או הערכת המודיעין על ידי משרד מנהל המודיעין הלאומי ("ODNI") כמתואר בהודעת הממשלה על קבלת הצו המוקדם.
הצוות המשפטי של טראמפ ביקש בחודש שעבר מקנון למנות מאסטר מיוחד בעקבות החיפוש חסר התקדים ברכושו, בטענה ש"צוות סקירת הזכויות" של משרד המשפטים (DOJ) לא צריך להיות הבורר הסופי אם מעשיו היו ראויים לחקירה בפרופיל כה גבוה: "אנחנו צריכים לקחת נשימה עמוקה. אלו רישומים נשיאותיים בידי הנשיא ה-45 במקום ששימש תכופות לעבודה בתקופת נשיאותו", אמר פרקליט טראמפ כריסטופר קיס בדיון ביום חמישי.
בינתיים, התובעים הפדרליים במהלך הדיון בשבוע שעבר טענו כי מינוי מאסטר מיוחד יעכב את החקירה שלהם, שלטראמפ אין מעמד לבקשתו וכי אין לו זכות להחזיק במסמכים המסווגים: "הוא כבר לא הנשיא, ומכיוון שהוא לא... הוא היה ברשותם שלא כדין", אמר עורך הדין של משרד המשפטים ג'יי בראט על המסמכים שה-FBI לקח מביתו של טראמפ.
רשימה מפורטת יותר של מסמכים שנלקחו מביתו של טראמפ גילתה כי עשרות מסמכים מסווגים מאוד, ואפילו תיקיות ריקות עם סימנים מסווגים, היו בין הפריטים שה-FBI תפס.
"חלק מהרשומות הללו כללו את הרשומות המסווגות ביותר בארה"ב. לא היה מקום בנכס הזה [מאר-א-לאגו] שהיה מורשה לרישומים האלה", אמרה התובעת של משרד המשפטים ג'ולי אדלשטיין ביום חמישי.
הממשלה ערכה את החיפוש הראשוני בביתו של טראמפ בתגובה למה שלדעתה הוא הפרה של חוקים פדרליים: 18 USC 793 - איסוף, שידור או איבוד מידע הגנה; 18 USC 2071 - הסתרה, הסרה או מום; ו-18 USC 1519 - הרס, שינוי או זיוף של רשומות בחקירות פדרליות.
התובע הכללי, מריק גרלנד, אמר שהוא אישר באופן אישי את החיפוש בביתו של טראמפ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה