משפט

המשטרה לקחה דנ"א מתינוק - והפלילה את האבא

דגימות דנ"א של ילודים הם לא דבר חדש בארה"ב, אבל עכשיו מסתבר שמנצלים אותן לא רק לצרכים רפואיים אלא גם ליצור פרופיל גנטי של פושעים
מערכת ice | 
חיתולים (צילום vecteezy)
אם נולדתם בארצות הברית ביובל האחרון, יש סיכוי טוב שכתינוקות נתתם דגימת דנ"א לממשלה האמריקנית. עד כה נועדו הדגימות למטרות רפואיות, אבל עכשיו מסתבר שהן משמשות גם לחקירות פליליות. לדברי קריסטל גרנט, עמיתת טכנולוגיה באיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות, השימוש לרעה בדנ"א על ידי רשויות אכיפת החוק אומר שבעצם כל תינוק שנולד בארה"ב יכול להיכלל במעקב משטרתי.
על פי התביעה שהוגשה לאחרונה בניו-ג'רסי על ידי משרד הסנגוריה הציבורית של המדינה, המשטרה ביקשה דגימת דם של יילוד ממחלקת הבריאות של ניו ג'רזי כדי לחקור את אביו של הילד בקשר לתקיפה מינית משנות ה-90'. על פי גרנט, לא ידוע כמה סוכנויות ברחבי המדינה ביקשו להשתמש בדגימות של ילודים כדי לחקור פשעים או באיזו תדירות ניסיונות אלה הצליחו, אבל יש לפחות עוד מקרה אחד שמוכיח את התופעה.
 
בתביעה בניו ג'רזי נטען כי המשטרה השיגה דגימת דם של תינוק (כיום בגיל בית ספר יסודי) כדי לבצע ניתוח דנ"א שקשר את אביו לפשע. בעזרת טכניקה שנקראת גנאלוגיה משפטית, מבודדים דנ"א שנשאר בזירת פשע ומשתמשים בו כדי ליצור פרופיל גנטי דיגיטלי של חשוד. החוקרים יכולים להעלות את הפרופיל לאתרי גנאלוגיה שבהם אנשים אחרים משתפים בחופשיות את פרטי הדנ"א שלהם כדי ליצור קשר עם בני משפחה אבודים או ללמוד על מוצאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה