משפט

אביו של העציר המנהלי דורש בשחרורו: "כל הכבוד לג'יהאד"

אביו של העציר המנהלי ריאד עוואדה התייחס הבוקר למצב של בנו השובת רעב ודרש את שחרורו: "המשקל שלו אולי 35-36 קילו" , "כל הכבוד להם (ג'יאהד), כל הכבוד למי שעוזר"
מערכת ice | 
תקיפות צהל ברצועה (צילום פלאש 90/מוחמד עטייה)

אבו ריאד עואודה, אביו של העציר המנהלי שהג'יהאד האיסלאמי דורש את שחרורו, אשר מעצרו עלה לכותרות לאחרונה כאחת מהסיבות להסלמה האחרונה, התייחס הבוקר (שלישי) למעצר בנו וקרא לפעול לשחרורו, תוך שהוא מביע תמיכה בארגון הטרור.

"הבן שלי נעצר ב-27 בדצמבר 2021. עד עכשיו לא דיברתי איתו לא ראיתי אותו, אני לא יודע כלום. הוא פתח בשביתת הרעב ב-3 למרץ, 158 יום, היה לו בית משפט, הוא כתב בפייסבוק, בא שב"כ, לקח אותו. באותו רגע, השב"כ אמר לו שאין שחרור, יש שישה חודשים מעצר מנהלי. בשבוע שעבר אמר לי עורך הדין שהמשקל שלו אולי 35-36 קילו. הבן שלי היה במאסר 13 שנה, בשנת 2000 ישב חמש שנים וחצי, ואז מעצרים מנהליים כל הזמן", סיפר האב בראיון ל-103fm.


בהמשך, לשאלת המראיין גולן יוכפז, "מה אתה חושב על נסיונות הגיאהד לשחרר את הבן שלך?", השיב עוואדה "כל הכבוד להם. כל הכבוד למי שיעזור".

עורכת הדין אחלן חדאד, המייצגת את עואודה, התראיינה גם היא לתוכנית, והוסיפה, "חליל מכחיש בתוקף, התביעה מציינת כי מדובר בפעיל ג'יהאד, חליל אומר שלא הייתה לו שום פעילות אלא התמקד בחיי המשפחה, יש לו אישה וארבע בנות. הייתה תקופה שהוא לא היה בכלא. זו תקופה שעברה, אי אפשר להעניש אדם פעמיים על העבר שלו. מה שהיה היה, אי אפשר שהאדם ירדוף את האדם עד אחרית ימיו".


לדבריה, "מצבו קריטי ביותר, הוא בנקודת זמן של סכנת חיים ממשית, מוות פתאומי יכול להפתיע את כולנו, יש חוות דעת רפואית של רופאה, שמציינת שמצבו הנוירולוגי מדאיג, וגם מצב הלב, הוא בערך רק עצמות".

עואודה כאמור, מוחזק במעצר מנהלי המבוסס על ראיות סודיות, שלא חשופות בשלב זה לציבור. בשיחה של גורמים מדיניים עם עיתונאיים, צויין כי בניגוד לטענות הגיאהד האיסלאמי, לא הושג סיכום הקשור לשחרורו של עוואדה במסגרת הפסקת האש, אולם מתקיים דיאלוג בנושא תנאי מעצרם.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה