משפט

אובר בדרך לחטוף תביעת ענק מנוסעת: "נסיעה מהגיהנום"

נוסעת טוענת כי עברה ניסיון אונס לפני מספר חודשים על ידי נהג שהזמינה באפליקציה וכעת דורשת מיליוני דולרים בתביעה ייצוגית
מערכת ice | 
אובר (צילום ויקיפדיה)
אישה שאומרת שהיא הותקפה מינית על ידי נהג אובר מוקדם יותר השנה, פירטה את מסע ה"סיוטים" שלה לפני תביעה ייצוגית שתוגש נגד החברה ביום רביעי בקליפורניה. ליז, בת 37, נאבקה בנהג שלכאורה מישש אותה מתחת לחצאיתה במושב הקדמי תוך כדי נסיעה במעגלים לפני שעצרה, אילץ אותה לשבת למושב האחורי וניסה לאנוס אותה, על פי מסמכים משפטיים.
"משהו שהיה צריך לקחת אולי חמש דקות, בסופו של דבר היה סיוט של 23 דקות של ניסיון לצאת מהמכונית שלו", אמרה. "זה היה אחד הדברים ההרסניים ביותר שקרו לי אי פעם", אמרה האם לשלושה ילדים הנשואה מקליפורניה במהלך ראיון טלפוני ביום שלישי בערב שבו השתמשה בשם בדוי.

האישה אמרה שהיא מיעטה להשתמש באפליקציה לפני שהזמינה מכונית בערב ה-11 בפברואר, כששהתה במלון בצ'ינו הילס, מחוץ ללוס אנג'לס. "שתיתי כמה משקאות ורציתי לעבור את הרחוב לתחנת הדלק וחבר שלי הציע לקנות אובר. אז חשבתי לנסות את זה, וזה הפך לסיוט", אמרה ליז.
הסימן הראשון לבעיה היה כאשר הנהג האלמוני התעקש שהיא תשב לידו מכיוון שהיה "יותר מדי דברים" במושב האחורי, לדברי התובע. "די היססתי להיכנס למושב הקדמי אבל שוב זה היה אולי הפעם השנייה או השלישית שלי לקחת אובר בחיי, אז חשבתי, בסדר, זה נורמלי", אמרה. "הוא ניסה להתחיל להושיט את יד החצאית שלי... המשכתי לדחוף אותו משם והוא נעשה יותר חזק אז ניסיתי לפתוח את הדלת והוא נעל את הדלת וניסיתי לפתוח אותה".
לאחר כ-20 דקות, הנהג עצר ודחף את ליז בכוח למושב האחורי, שם ניסה לאנוס אותה, לדבריה. לאחר מאבק מטורף של שלוש דקות, הוא פתח את הדלת והיא יצאה מהמכונית למקום מבטחים. "יש לי רגליים די ארוכות, אז נמאס לו שבעטתי בדלת שלו", אמרה ליז.
לאחר מכן האישה המבולבלת רצה חזרה למלון והתקשרה למשטרה מדלפק הקבלה כי הטלפון שלה עדיין היה במכונית. התוקף לכאורה שלה חזר למלון כדי להשאיר את הטלפון, אבל ליז אמרה שניסיונותיה להגיש תלונה דרך אובר לא צלחו, והחברה בסופו של דבר חסמה את חשבונה מבלי אפילו להחזיר לה 7$ עבור 'הנסיעה מהגיהנום'.
בסופו של דבר ליז לא הגישה כתב אישום כי היא נאנסה בשנות ה-20 לחייה וחקירת המשטרה לא הובילה לשום מקום, היא הסבירה. חבריה והמטפל שלה שכנעו אותה בסופו של דבר לנקוט בצעדים משפטיים, אמרה. "'את צריכה לעשות משהו בנידון'", אמרו לה. "'בגלל שיש לא רק אתה אלא מאות נשים אחרות שזה קורה להן, וכמה פעמים את מתכוונת לתת לזה פשוט להידחק אל האפלה? צריך להוציא את זה אל האור", נזכרה ליז ואמרה.
אובר פרסמה את הדו"ח השני שלה אי פעם על התעללות מינית בחודש שעבר, לאחר שהודתה ב-2019 שכמעט 6,000 אנשים הותקפו בזמן השימוש באפליקציה שלה בשנתיים שלפני כן. חברת שיתוף הנסיעות בסן פרנסיסקו אמרה כי היו פחות מ-4,000 התקפות חמורות ב-2019 וב-2020 על רקע פרוטוקולי בטיחות חדשים כמו בדיקות רקע מורחבות שהובילו ל-80,000 נהגים שנאסרו מהאפליקציה.
עורכי הדין של ליז טוענים שהמאמצים של אובר לקדם את עצמה כחלופה בטוחה לשתייה ונהיגה הפכו אותה ל"מגנט לטורפים מיניים" שמחפשים להיות לבד עם נשים שיכורות. הם דורשים פיצוי של מיליוני דולרים בשם מאות נשים בבית המשפט במדינת קליפורניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה