משפט

כתב אישום הוגש כנגד חברת כרמל אולפינים

המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה החליטו להגיש כתב אישום נגד החברה מקבוצת בז"ן, זאת לאחר חקירה ארוכה ומעמיקה שחשפה כשלים סביבתיים בפעילות מתקני החברה
מערכת ice | 
זיהום אוויר (צילום יוסי זמיר פלאש90)
בתום הליך אכיפה מנהלי של מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה שלווה בחקירה פלילית שביצעה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, הגיש המשרד להגנת הסביבה כתב אישום נגד חברת כרמל אולפינים מקבוצת בז"ן ובעלי משרה בכירים בחברה, בגין גרימת זיהום אוויר והפרה של רישיון העסק.
במלך חקירת המשטרה הירוקה נחשפה פעילות לא תקינה של מתקן המהווה מקור פליטה הטעון היתר פליטה מטעם המשרד להגנת הסביבה לפי חוק אוויר נקי. במסגרת ההוראות והיתר הפליטה של חברת כאו"ל נכללו דרישות לתפעול לפיד המתקן על מנת להבטיח כי יופעל ביעילות המרבית, אשר תוביל להריסת � מהגזים המוזרמים אליו. משאלה חרגו מהיתרם נפתחה חקירה שבסופה החליט המשרד להגיש את כתב האישום שמקורו בהליך אכיפה מנהלי שניהל מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה.
 
התביעה הגיע בעקבות מספר הפרות שנוגעות לאופן תפעול הלפיד שלא בהתאם לדרישות ההיתר ובניגוד לחוק, בתשעה מועדים בין 2016 ל-2018 .ההפרות התגלו במסגרת פעולות הפיקוח השוטף של מחוז חיפה על החברה בעקבות הליך האכיפה המנהלי, בנוסף לפתיחת ההליך הפלילי, הוטל במקרה זה בחודש נובמבר 2017 עיצום כספי בסך 6040,174,2 מיליון שקל על החברה, בעקבות הפרות הדרישות לבקרה על מערכת הלפיד והפרות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה