משפט

הענישה על התעללות בפעוטות הוחמרה: "נמשיך לזעוק את זעקתם"

הצעת החוק להחמרת ענישה בעבירות אלימות נגד קטינים או חסרי ישע עברה. יוזם החוק, חבר הכנסת אופיר כץ: "צעד היסטורי בהגנה על הילדים של כולנו. כל מתעללת תשב בכלא"
מערכת ice | 
התעללות - אילוסטרציה (צילום unsplash)
הצעת החוק להחמרת ענישה בעבירות אלימות נגד קטינים או חסרי ישע עברה היום (חמישי) בשני אופנים: באופן הראשון, מוצע לקבוע נסיבה מחמירה לעבירת התקיפה, כך שהעונש על תקיפת קטין או חסר ישע על ידי אחראי שאינו בן משפחתו של הקטין או חסר הישע יעמוד על ארבע שנות מאסר.
באופן השני, לקבוע כהוראת שעה עונש מזערי של מאסר על אחראי על קטין או חסר ישע במסגרת חינוכית או טיפולית שהורשע בתקיפת קטין או חסר הישע, או הורשע בהתעללות גופנית או מינית בקטין או בחסר ישע.
בשנים האחרונות נחשפו מקרים קשים של תקיפה והתעללות בקטינים וחסרי ישע במסגרות טיפוליות על ידי הצוות האחראי עליהם ואף על ידי מטפלים בביתם. כחלק מההתמודדות עם התופעה המתוארת וכן כדי לשמור על הפעוטות, חוקקו בשנים האחרונות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, התשע"ט-2018, וכן חוקק חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות, התשע"ט-2018, אשר מטרתם הסדרת הרישוי והפיקוח על מעונות ושמירה על פעוטות השוהים במעון מפני פגיעה בהם.
בחוקים אלה יש כדי לסייע במניעת מקרי תקיפה והתעללות ובחשיפתם. במקביל לחוקים האמורים ומתוך רצון לתת מענה מקיף לתופעה הקשה גם באפיק הפלילי, תיקון החוק מתאים את הענישה בגין תקיפה והתעללות בקטינים ובחסרי ישע כך שיהלמו את חומרת המעשים הקשים באוכלוסיות פגיעות במיוחד וישקפו מדרג ענישה הולם ביחס לעבירות אחרות. 
ההסדר החוקי ביחס לפגיעה בקטינים ובחסרי ישע הוא הסדר מיוחד. כך למשל בנוגע לעבירות אלימות או מין שנעברו בקטין או בחסר ישע בידי אחראי או במעון, במוסד או במסגרת חינוכית או טיפולית אחרת קבועה באופן חריג בחוק חובת דיווח שהפרתה מהווה עבירה פלילית. בית המשפט העליון קבע כי יש לנקוט בענישה מחמירה במקרים חמורים של תקיפה והתעללות בקטין או בחסר ישע על ידי מי שהופקד על הטפול והשמירה עליו.
 
חה"כ מירב בן ארי (יש עתיד): "החמרת הענישה שהעברנו היום היא בשורה חשובה להורי וילדי ישראל. באמצעות החוק החשוב ומציל החיים הזה נוכל לאפשר שקט ורוגע להורים וגם לילדים וחסרי הישע שנמצאים תחת השגחת אחרים. תודה לכל ההורים שליוו את החוק החשוב הזה לאלונה דניאל ממטה המאבק, למועצה לשלום הילד, לחה"כ אופיר כץ, שותפי להצעת החוק, ליו"ר ועדת חוקה, ‎חה"כ גלעד קריב ולשר המשפטים, גדעון סער, על כל הסיוע".
יוזם החוק, חבר הכנסת אופיר כץ מסר: "התחייבתי וקיימתי, אחרי מלחמה קשה של שלוש שנים עשינו היום צעד היסטורי בהגנה על הילדים של כולנו, כל מתעללת תשב בכלא. יחד עם ההורים נאבקנו והבאנו שינוי אמיתי כנגד כל הסיכויים, המשרדים והרשויות שעמדו בדרך. אני מתחייב להמשיך לזעוק את זעקתם של הילדים וההורים ולהילחם למענם".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה