משפט

עליבבא נתבעת בעקבות מוות שנגרם ממוצר שמכרה

זוג הורים תובעים את ענקית הסחר המקוון, לאחר שבנם מת משריפה שנגרמה משימוש במוצר שהזמין מאתר עליאקספרס
יאיר מור |  2
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום ויקיפדיה, אתר עליבאבא, freepik)
בארה"ב הוגשה השבוע תביעה נגד עליבבא, בטענה כי מכרה במודע מוצר פגום שגרם למותו של המשתמש שהזמין אותו.
התובעים הם הוֹי-קְווֹנג וג'אניס יוּ, שבנם, קלווין יו, מת ביוני 2020, יום לאחר שביתו באזור סן פרנסיסקו עלה באש. צוות חקירה של לוחמי האש קבע כי השריפה נגרמה על ידי מדפסת התלת ממד של המותג הסיני Tronxy, שאותה הזמין יו מעליאקספרס בנובמבר 2019. המדפסת, שהיתה מחוברת למפצל-מאריך (כבל מאריך שבסופו מספר שקעים), התחממה ועלתה באש, מה שהוביל לפציעתו ומאוחר יותר למותו של קלווין.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט הגבוה בסן פרנסיסקו, טוענים ההורים כי מותו של קלווין נגרם לפי מסקנות הבדיקות השונות בשל "סיבוכים של פציעות חום (כך במקור, במקום 'כוויות'; י"מ) שנגרמו על ידי המדפסת הפגומה".
לדבריהם, "לנאשמים היתה החובה להזהיר את המנוח בנוגע לפגמים והסכנה הקשורים בשימוש במדפסת, שלהם היו מודעים, או לפחות היו צריכים להיות מודעים במסגרת בדיקות רגילות, בזמן שהמדפסת עזבה את שליטתם (הניסוח המסורבל במקור; י"מ) של הנאשמים".
הם ממשיכים וטוענים כי עליבבא והיצרנית "ידעו שהמדפסת שנמכרה ונשלחה לקלווין יו תהיה בשימוש ללא בדיקת תקלות על ידי צרכנים רגילים כמו קלווין יו, שמת כעת (שוב, הניסוח העילג במקור; י"מ), והציגו כאילו המכשיר יכול להיכנס לשימוש בבטחה ומתאים למטרות הרגילות שלשמן נרכש".
ההורים מדגישים כי לקלווין "נגרמו נזקים כלליים של כאב, סבל נפשי, סבל רגשי, לחץ רגשי, איבוד שמחת החיים, נכות גופנית, אי נוחות גופנית, צער, פחד, ייאוש והשפלה לפני מותו".
בתביעה לא נאמר מה סכום הפיצויים שדורשים ההורים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הורים רשלנים, לא דאגו שהילד יקפיד על כללי בטיחות
    לא מתחבר 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בעבודה עם כלי חשמלי ומחפשים אשמים אחרים. כעקרון אחריות כל הורה ללמד על כך שכל מכשיר חשמלי מסוכן, עלול להתקלקל ולגרום לאסון.
    סגור
  • 1.
    הורים רשלנים, לא דאגו שהילד יקפיד על כללי בטיחות
    לא מתחבר 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בעבודה עם כלי חשמלי ומחפשים אשמים אחרים. כעקרון אחריות כל הורה ללמד על כך שכל מכשיר חשמלי מסוכן, עלול להתקלקל ולגרום לאסון.
    סגור