משפט

תחזית אימים לשר הביטחון: "מאות מחבלים עלולים להשתחרר"

בכירים לשעבר במערכת הביטחון מזהירים כי אם לא יחודשו תקנות יהודה ושומרון - מדינת ישראל עלולה לשחרר מאות מחבלים בעל כורחה. לדבריהם: "החוק הישראלי קובע שאסור לרשויות להחזיק אדם במעצר ללא אסמכתא או מקור סמכות שמעוגנים בחוק של הכנסת"
מערכת ice | 
סגן ראש הממשלה ושר הביטחון, בני גנץ (צילום אלכס קולומויסקי, POOL, פלאש 90)
תנועת הביטחוניסטים, שבראשם בכירים לשעבר במערכת הביטחון, שלחה מכתב דחוף לשר הביטחון בני גנץ. במכתב בהול הם מתריעים מפני מצב שבו עלולה ישראל למצוא את עצמה עם אלפי מחבלים שאותם לא יהיה אפשר לשכן עוד בבתי הכלא הישראליים, אלא רק בבתי כלא ביו"ש. לטענתם, אם התקנות לא יאושרו - עלולה עבודת השב"כ להיפגע באופן משמעותי.
לדבריהם, מדינת ישראל עלולה למצוא את עצמה במצב בו אלפי מחבלים לא יוכלו להשתכן עוד בבתי הכלא הישראליים, אלא רק בבתי כלא ביהודה ושומרון: "חשודים אלה אינם עצורים מכוח הדין הישראלי, אלא מכוח הסמכויות הקבועות בתחיקת הביטחון. הבעיה בהקשר זה, אם כן, היא ברורה: החוק הישראלי קובע שאסור לרשויות להחזיק אדם במעצר ללא אסמכתא או מקור סמכות שמעוגנים בחוק של הכנסת. בעיה דומה היא בכל הנוגע לחקירה עצמה - התקנות מסדירות סמכויות חקירה נלוות שלהן זקוקות רשויות החקירה".
 
נוסף על כך, הם מתריעים מכך שאם התקנות לא יאושרו, גם עבודת השב"כ עלולה להיפגע באופן משמעותי.
על המכתב חתומים בכירי מערכת הביטחון סא"ל (מיל') מוריס הירש - ראש התביעה הצבאית ביו"ש לשעבר, תא"ל (מיל') אביב אביבי - מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, ואלוף (מיל') גרשון הכהן - מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר.
 
בכירי מערכת הביטחון כתבו כי יש למצוא פתרון להחזקתם כי הרי בכל רגע נתון נמצאים בבתי הסוהר של שב"ס בין 3,000 ל־3,500 מחבלים. "בעוד שניתן, אפילו בטווח זמן קצר, למצוא פתרון אפשרי להמשך קיומם של הליכי החקירה במתקנים הקיימים ביו"ש, קשה הרבה יותר למצוא מקום ביו"ש להמשך החזקתם של אלפי מחבלים אסירים".
כיום, יש לציין, כלא עופר הוא בית הכלא היחיד ביו"ש, והוא אינו מתאים להחזקת המחבלים "הכבדים", כך על פי הגדרת הבכירים, "וודאי שאין בו מקום להוסיף עוד אלפי מחבלים עצורים ואסירים נוספים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה