משפט

סייע לעבריין הפונזי לברוח מהארץ: וירצה 7 חודשי מאסר

חברו של מייקל בן ארי, אשר ביצע הונאת פונזי במאות אלפי שקלים ונמלט מהארץ, הודה כי סייע לבן ארי להציג דרכון מזויף וירצה שבעה חודשי מאסר
מערכת ice | 
גנב כספומט (צילום freepick, pexels)

בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע את נחום אייזנשטאט, חברו של מייק בן-ארי, בעבירות שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית בצוותא, וכן בעבירות לפי חוק הדרכונים. בן ארי כזכור נמלט מישראל ב2021 באמצעות דרכון סרבי מזוייף כשהוא חשוד בהונאת פונזי בהיקף של 600 אלף שקל. כעת עולה מהודעת הפרקליטות בנושא שעבריות הדרכונים שביצע אייזנשטאט הן שאפשרו לחברו לברוח יחד עם הכסף של מאות משקיעים ישראלים.

אייזנשטאט הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, ולאחר הליך גישור. על פי ההסדר, הצדדים יבקשו בהסכמה מביהמ"ש לגזור על אייזנשטאט עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל, אותן ירצה בעבירות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי.
 


לפי כתב האישום  שבו הודה אייזנשטאט, בחודש אפריל אשתקד, נפתחה חקירה גלויה נגד בן ארי, מנכ"ל חברת EGFE, בחשד כי הונה מאות משקיעים בהיקף כספי של מאות מיליוני שקלים במשך שנים ארוכות. לאחר חקירתו, שוחרר בן ארי בתנאים מגבילים שכללו, בין היתר, צו איסור יציאה מן הארץ, הפקדת דרכוניו במשרדי רשות ניירות ערך וערבות בנקאית בסך 2 מיליון ש"ח. אייזנשטאט שהיה חבר קרוב מזה שנים של בן-ארי וכן נמנה עם משקיעיו, אפשר לבן-ארי לעשות שימוש בדרכונו ולהתחזות אליו, תוך שהוא מודע לכך שנגד בן ארי מתנהלת חקירה פלילית וכי נאסר עליו לצאת מן הארץ.


בן-ארי אכן יצא מהארץ באמצעות דרכונו של אייזנשטאט, שבו הוחלפה התמונה לתמונתו של בן-ארי, והפר בכך את התנאים המגבילים. עוד עולה מההסדר כי אייזנשטאט ביצע פעולות נוספות שנועדו לתמוך בתוכנית הבריחה של בן ארי, ביניהן סייע  לבן ארי לבצע בדיקת קורונה על שמו, והצהיר בפני משרד הפנים שדרכונו אבד.  



כתב האישום הוגש על ידי עו"ד סתיו גינת ועו"ד הדר קולה ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך, ונידון בפני כב' השופט עלאא מסרוואה בבית המפשט השלום בת"א.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה