משפט

מחלוקת על סך 1.2 מיליארד דולר: רפא"ל נגד העירייה

יצרנית "כיפת ברזל" הגישה עתירה נגד דרישת העירייה לתשלום 1.2 מיליארד שקל: "לא הקימה ולא השקיעה דבר בהקמת התשתיות המשרתות את המתחם". בעיריית קריית ים טוענים מנגד: "אם עסקים קטנים מסוגלים לשלם זאת, כך גם מפעל עתיר הכנסות"

מערכת ice | 
רפאל בבית המשפט (צילום יונתן סינדל פלאש90)
סכסוך משפטי על מעל למיליארד שקל בין עיריית קריית ים לחברת רפא"ל מערכות לחימה מתקדמות, יצרנית "כיפת ברזל". סלע המחלוקת בין שני הצדדים צפוי להעסיק את בית המשפט בזמן הקרוב. 
לפני מספר ימים הגישה רפא"ל עתירה כנגד דרישת העירייה לתשלום מס בסך 1.2 מיליארד שקל. החברה, מגדירה את הדרישה כ-"חסרת תקדים" וטוענת כי העירייה "שלחה אותה ביום בהיר אחד באצטלה של גביית היטלי פיתוח ממתחם ביטחוני ותיק הידוע בשם 'מכון דוד'", כך על פי Ynet.
במסגרת העתירה, אומרת להגנתה חברת רפא"ל כי "דרישת התשלום התקבלה בהפתעה מוחלטת שכן מדובר במתחם נפרד הגדול כמעט פי 1.5 משטחה הכולל של קריית ים, בו רפאל פועלת מעל 70 שנה באופן עצמאי, ואשר עד לאחרונה (שלהי יולי 2018) רובו היה נעדר שיוך מוניציפאלי כלשהו. משכך, כל התשתיות המשרתות את המתחם פותחו והוקמו על ידי רפאל או משרדי ממשלה בעבר - טרם ששוייך לקריית ים". 
לדברי רפא"ל: "עיריית קריית ים לא הקימה ולא השקיעה דבר בהקמת התשתיות המשרתות את המתחם - ודרישתה לתשלום עתק יש מאין באצטלה של היטלי פיתוח, נעדרת זיקה לביצוע תשתיות למתחם ואין היא מגלה עילה לחיוב על פי כל דין".
מעיריית קריית ים נמסר כי "בעקבות שיוכו של מתקן רפאל לשטחה המוניציפלי של קריית ים כבר בשנת 2018, נדרש מהמפעל לשלם, לראשונה בתולדותיו, מס אמת הכולל היטלי פיתוח, מס המשולם על ידי כל עסק במדינת ישראל עם פתיחתו. גודלו וחשיבותו של מתקן רפאל רק ממחישים את הצידוק העקרוני לדרישת התשלום - אם עסקים קטנים מסוגלים לשלם זאת, כך גם מפעל עתיר הכנסות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה