משפט

התחזה ועקץ מאות אלפים מיבואנית טימברלנד, כך פעלה השיטה

מפעילת טימברלנד בישראל נעקצה ע"י אדם שהתחזה לנציג חברת טימברלנד העולמית. העוקץ גנב סכום עתק של כ-672 אלף דולר
מערכת ice |  1
טימברלנד (צילום יחצ, אסף לוי)
יצרנית האופנה בריל הודיעה אתמול (חמישי) כי נגנב ממנה סכום עתק של 672 אלף דולר, לאחר שאס.בי.אן, חברת הבת שלה, העבירה את הסכום לגומר לא מוכר. אותו גורם הצליח להוציא ממנה את הכסף כשהתחזה לנציג של מותג הנעליים העולמי טימברלנד, שאותו מנהלת בישראל אס.בי.אן.
קבוצת בריל, היצרנית של המותגים "גלי" ו-"סולוג" החלה בפעולות להשבת הכסף וגם הגישה תלונה במשטרה. החרבה מסרה לאתר 'כלכליסט' כי היא בקשר עם הבנק הזר שאצלו נמצא החשבון שאילו הועבר הכסף הגנוב.
בנוסף, בריל טענה כי המייל של אס.בי.אן נפרץ, והיא פועלת בסיוע מערך הסייבר הלאומי וגורמי מקצוע אחרים כדי למנוע חזרה של אירועים מסוג זה.
נזכיר כי בריל דיווחה לא מכבר על עסקה מעניינת עם מפעילת ערוץ 13 רשת במסגרתה תקים חברה בשותפות (25%), חברה אשר תרכז את כל פעילות האונליין של הקבוצה בתמורה להקצאת מדיה מרשת אשר תשמש לקידום פעילות האונליין ומותגי הקבוצה, על פי הפרסום שווי החברה שתוקם נאמד בכ-133 מיליון שקל.

בנוסף, ביום שלישי השבוע התפרסם הדו"ח הכספי של בריל והתברר כי זה לא ג'קי בן זקן אלא דווקא דמות פחות מוכרת - שחר תורג'מן - שהיה אחראי למעבר של החברה לרווחיות ולהגדלה משמעותית של ההכנסות שחצו את רמת החצי מיליארד שקל. בריל היתה הכוכבת הבלתי מעורערת של הבורסה ב-2021. החברה שילשה את השווי שלה כשלא היה ברור בדיוק למה זה קורה. איש העסקים ג'קי בן זקן נכנס בהשקעה אסטרטגית לחברה ונראה היה שעצם הכניסה שלו לחברה היא הסיבה לזינוק במניה.
קבוצת בריל, הציגה רווחי שיא ב-2021 של 49 מיליון שקל (מתואם ללא השפעות IFRS16), המשקף שיעור רווח נקי של 9% מתוך מחזור הכנסות של 548 מיליון שקל, וזאת למרות תקופת הסגר של תחילת 2021. בשנת 2020 הציגה בריל הפסד נקי מתואם של 2.7 מיליון שקל עם מחזור מכירות של 427 מיליון שקל (שגם כן הושפע מן הסגרים).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה עדיין עובד ?
    רוברט 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיטת "הפרזידנט" של הנוכלים הצרפתיים.
    סגור