משפט

משפחת טקה הגיעה להסדר עם המשטרה: זה הפיצוי שתקבל

משפחת טקה שתבעה את המשטרה ב-2.5 מיליון שקל בעקבות מותו של סלומון טקה לפני כשנתיים וחצי, הגיעה עימה להסדר בגובה 1.8 מיליון שקל
מערכת ice |  2
משטרת ישראל (צילום דוברות משטרת ישראל)
שנתיים וחצי חלפו מאז שסלומון טקה בן ה-18 נהרג מירי של קצין משטרה וכעת צפויה משפחתו של הנער לקבל פיצוי על סך מיליון ו-800 אלף שקלים, על פי הפרסום של לירן לוי ב-ynet ו"ידיעות אחרונות". 
כזכור, התקרית המדוברת שגרמה לסערה ציבורית התרחשה בגן ציבורי בקריית חיים. כאשר הקצין, שהיה במקום עם משפחתו, טען להגנתו כי חש איום מצד טקה וחבריו. בהמשך הוא ירה מאקדחו, אך למרות הנהלים כיוון לקרקע ולא לאוויר. טקה שנפגע מנתז נהרג באופן טראגי למדי. 

בני העדה האתיופית הציפו את הרחובות בעקבות התקרית וטענו כי האלימות המשטרתית נגד בני העדה חצתה את הגבול ושידה קלה מדי על ההדק. הקצין, שספג ביקורת חריפה מכל עבר, עומד בימים אלה לדין בעצמו באשמת גרימת מוות ברשלנות באותו האירוע. 
משפחת טקה, באמצעות עורכי הדין אביתר קציר וגיורא אבן-צור, הגישה בעקבות המקרה תביעה אזרחית נגד המשטרה בסך 2.5 מיליון שקל. עוד לפני ההגעה לבית המשפט המחוזי סיכמו הצדדים על הסדר בגובה 1.8 מיליון שקל, מהלך שנמצא כעת בחתימות אחרונות ויועבר לאישור הגורמים הרלוונטיים.
בידיעות תואר: "נודע כי פרקליטיו של הקצין היורה ביקשו תחילה לעכב את ההליך האזרחי עד לסיום ההליך הפלילי נגדו, אך בית המשפט דחה את בקשתם והורה לנהל את שני ההליכים במקביל. בסופו של דבר בירכו סנגוריו של הקצין על ההחלטה להגיע לפשרה, שכן להסדר לא תהיה שום השלכה על ההליך המשפטי נגדו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וכמה מתוך זה יועבר לעורך דין???
    חנה 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ישאר להם כסף
    סגור
  • 1.
    בעייתי לתת כסף למיש9חה של תוקף וסיכן שוטר ליד משפחתו (ל"ת)
    לא מובן ובעייתי 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור