משפט

אריה דרעי בדרך להסדר טיעון, האם יתפטר מהכנסת?

אריה דרעי בדרך להסדר טיעון על פי הדיווחים, דרעי צפוי להתפטר מהכנסת ולהודות על עבירות מס מרוככות, ולא יקבל עונש מאסר ועבודות שירות
מערכת ice |  2
אריה דרעי (צילום הדס פרוש פלאש 90)
אריה דרעי מצא דרך להימלט מכתב אישום נוסף וקלון? על פי הפרסומים, יו"ר ש"ס צפוי להגיע להסכם טיעון לפיו יתפטר מהכנסת הנוכחית ובהמשך יוכל להתמודד שוב בבחירות לכנסת ה-25.
כזכור, בינואר האחרון החליט היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לזמן את אריה דרעי לשימוע לפני הגשת כתב אישון נגדו בגין עבירות מס במיליוני שקלים. בין החשדות שהתגבשו נגדו אז עסקת נדל"ן מ-2013 שבמסגרתה מכר לאחיו שלמה נכס בגבעת שאול,  הכנסות לא מדווחות מחברת "גרין אושן", העלמת מס מחברת בת של אגד.
 
ראשיתו של התיק בחקירה סמויה שהחלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון, שהעלתה חשד לכאורה לעבירות שחיתות שלטונית. במסגרת החקירה נמצא כי אין תשתית ראייתית המלמדת על ביצוע עבירות שחיתות שלטונית על ידי השר דרעי. יחד עם זאת, נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס.
לפני כחודש, מנדלבליט הודיע על החלטתו להגיש כתב אישום בגין עבירות מס נגד דרעי לאחר השימוע שנערך לו. על פי הפרסומים הערב, דרעי ודה בעבירות מס, לא יוטל עליו מאסר ולא עבודות שירות, דרעי יישאר יושב הראש של ש"ס אך ייאלץ להתפטר מהכנסת. 

חשיפתו של עמית סגל בחדשות 12
לא מדובר בפרישה מהחיים הפוליטיים, דרעי עדיין ישלוט בש"ס מרחוק ויתמודד בבחירות לכנסת ה-25, הסיבה להתפטרות הצפוייה היא בכדי שלא יתקיים דיון על קלון. במידה ודרעי ימונה לשר, בג"צ יצטרך לבחון את הנושא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הסדר הגיוני
    עופר 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההתנפלות על דרעי היתה מוגזמת במקרה הזה. ההתקפלות נכונה ומוצדקת.
    סגור
  • 1.
    עבריין שיחזור אלינו בבחירות הבאות בתור שר, ממש פשרה (ל"ת)
    שי 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור