משפט

נחשף: מדוע יאיר לפיד בניגוד עניינים עם חברת yes?

מסמך ניגוד העניינים שפורסם על שר החוץ יאיר לפיד מעלה שורה של תחומים שעליו להימנע מכל עיסוק בהם: משוק הספרות, ועד חברת הייטק ו-yes. כל הפרטים
מערכת ice |  1
יאיר לפיד שר החוץ (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
משרד המשפטים פרסם היום (ראשון) את מסמך ניגוד העניינים של שר החוץ יאיר לפיד ובמה עליו להימנע מלעסוק בעקבות קשרי בני משפחתו וחבריו, כאשר המעניין מהרשימה הוא ניגוד העניינים עם חברת הלווין yes.
על פי המסמך, אשתו של שר החוץ, ליהיא לפיד, נמצאת במו"מ עם החברה לעיבוד אחד מספריה לסדרת טלוויזיה ולכן עליו להימנע מכל עיסוק הקשור בחברת yes. הנושא הספרותי עלה גם בעקבות אמו, הסופרת שולמית לפיד, שבעקבות כך עליו להימנע בנושאים הקשורים לשוק הספרות כמו קידום הספרות העברית וכדומה.
בעקבות כך שאחותו ד"ר מירב רוט הינה ראש התוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב, על יו"ר יש עתיד להימנע מכל עיסוק הקשור לתחומיה של אחותו או מקום עבודה בפקולטה באוניברסיטת תל אביב.
לפיד הצהיר על קשרים עם שני אנשי עסקים משקיעי הון סיכון חבריו: צביקה לימון ודני טוקטלי. השניים נחשבים למקורבים לשר החוץ ואף תרמו לו כספים. בהסדר ניגוד העניינים אמנם נכתב כי ככל הידוע אין לאנשי העסקים פעילות ישירה הקשורה למשרד החוץ, אבל למרות זאת החליט היועמ"ש כי על שר החוץ להימנע מעיסוק בכל עניין הנוגע אל השניים, אם וככל שיהיה עיסוק כזה.
כך גם חברת הסייבר אקטיבפנס (ActiveFence) בה עובד בנו של יו"ר יש עתיד. החברה פועלת נגד התעללות בקטינים באינטרנט איתור פעילויות זדוניות ותוכן פוגעני ברחבי הרשת. החברה גייסה עד כה עשרות מיליוני דולרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא שכחתם עוד משהו? זה הכל?
    that's all? 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזהו? אף מילה על ^#!^ ועל $%^$% וכמובן שלא דובר על &@&*&^
    סגור