משפט

מדוע השף המוכר סולט ביי נתבע על ידי אנשי הגריל שלו?

התביעה מאשימה את השף ורשת הסטקיות הוא עומד בראשה בקיצור שעות עבודה לחמישה אנשי גריל מהמסעדה בטורקיה בגין אי תשלום שעות נוספות. האם יאלץ לשלם להם עשרות אלפי דולרים כפיצוי?
כפיר אדר | 
סטייק (צילום UNSPLASH)
סולט ביי, השף וכוכב הרשת שוב מסתבך. רשת הסטייקיות היקרה שהוקמה על ידי השף ששמו האמיתי נוסרט גקצ'ה ספגה ביום שלישי תביעה שהאשימה את החברה שהוא עובד בראשה בקיצור שעות עבודה לחמישה אנשי גריל ואי תשלום עבר שעות נוספות לאחר שגרמה להם לעבור מטורקיה לעבודה איתו בדובאי.
בתביעת בית המשפט הפדרלית במנהטן אומרים כי סולט ביי: "נוהגים להימנע מלשלם להם על פי חוק כפי שהם נדרשים שעות נוספות, תוך שהם דורשים מהם לעבוד שבעים שעות או יותר. בשבוע".
התביעה הוגשה על ידי לואי פצ'מן, עורך דין עובדים בניו יורק, אשר בשנת 2019 זכה בהסדר הסכם של 230 אלף דולר מנוסרט לארבעה מלצרים שאמרו כי הם פוטרו מהמסעדה במנהטן לאחר ששאלו כיצד יחולקו הטיפים בין הצוות. "לרוע המזל, לשלם לעובדי המטבח על משכורת כדי שירמו אותם בשעות נוספות הוא מנהג נפוץ במסעדות רבות", אמר פצ'מן ל-CNBC לאחר שהגיש את התביעה נגד סולט ביי.
 
גוקצ'ה, יליד טורקיה ראוותני, הפך לפני מספר שנים לתחושת המם באינטרנט המכונה Salt Bae בזכות סרטוני הווידאו שלו שצולמו בחושנות. הפוסטים האינסטגרם והטוויטר הנצפים לעתים קרובות של גוקצ'ה כוללים אותו לעתים קרובות במשקפי שמש ובחולצה צמודה ולבנה, עם בשר בקר ביד אותו הוא חותך במומחיות עם סכין ארוכה וחדה, ואז מטפטף מלח על הסטייקים, שלפעמים פוגעים בזרועו, אליה הוא מתפתל בצורת ברבור.
בנוסף למיקומים בניו יורק, מיאמי ודאלאס, לרשת הסטייקים שלו יש כיום מסעדות באיסטנבול, דובאי, אבו דאבי, מיקונוס ועוד כמה ערים. בעודם מקבלים את ההזדמנות להביט בסלט ביי עצמו בפעולה אם במקרה גוק'צה יהיה במסעדה באותו לילה, הסועדים ממשיכים להשאיר כסף גדול על הארוחות במסעדה. לדוגמא: סלט כרוב כרוב הוא אחד המתאבנים הזולים ביותר בתפריט בניו יורק, במחיר של 25 דולר.
בתביעה נאמר כי המקסימום ששולם כל אחד מהגברים היה משכורת שבועית של 1,125 דולר. בתלונה נכתב כי הגברים עבדו באופן קבוע לפחות 72 שעות בשבוע אך נשללו מהם פיצויים בגין שעות נוספות, כמו גם "שכר האקסטרה על הימים בהם המשמרות שלהם נמשכו על פני עשר שעות". עובדי המסעדה זכאים לשעת תשלום נוספת אחת אם עבודתם ביום אחד עולה על 10 שעות.
"הנתבעים לא הצליחו לספק לתובעים הודעות שכר מדויקות בזמן גיוסם, והם לא רשמו רישום מדויק של שעות התובעים וסיפקו לתובעים דוחות שכר מדויקים בכל תשלום שכר", נכתב בתביעה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה