משפט

המתחרה של אילון מאסק הורשע בהונאת משקיעים

טרוור מילטון, שהבטיח למשקיעים משאיות חשמליות, מואשם בכך שרימה את המשקיעים והציג להם סרטון מזויף שבו דרדר דגם של משאית במורד גבעה כדי 'להוכיח' שהיא נוסעת
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק)
טרוור מילטון, מייסד חברת המשאיות החשמליות Nikola, הורשע אתמול על ידי חבר מושבעים פדרלי בבית המשפט המחוזי במנהטן. הוא נמצא אשם בשלושה סעיפי אישום, בהם שניים של הונאת ניירות ערך ואחד של הונאה באמצעות תקשורת אלקטרונית.
מילטון מואשם בכך ששיקר והונה את המשקיעים לגבי "כמעט בכל היבט של העסק" – החל מההצהרות שלו לגבי היכולות של משאיות הטריילר החשמליות בעלות הנעת 4X4 ו-2,000 כוחות-סוס, דרך הטענות לגבי טכנולוגיית סוללות חדשה ופורצת דרך שפיתחה החברה, יכולת לייצר מימן ברבע מהמחיר המקובל בעולם, הטענה כי סך הבעלות על משאית חשמלית של החברה לאורך חייה תעלה 20-30 אחוזים פחות מבעלות על משאית דיזל, והטענה שלחברה כבר יש הזמנות בשווי "מיליארדים ומיליארדים ומיליארדים ומיליארדים" של דולרים.
האישום הקיצוני ביותר נוגע לסרטון ששחררה החברה, ובו נראית משאית הדגל שלה, Nikola One, נוסעת. בדיעבד הסתבר כי המשאית לא באמת נסעה בכוחות עצמה, אלא היתה דגם אבטיפוס שדורדר במורד גבעה וצולם מזווית שגרמה לרושם כאילו הוא נוסע על כביש רגיל.
מילטון התפטר מראשות החברה שייסד ב-2016 בספטמבר, בעקבות חקירה של ה-SEC. עתה הוא נדרש להשיב למשקיעים שהפסידו לדבריהם מאות אלפי דולרים שהשקיעו בחברה בעת הנפקתה לפני כשנה, במהלכה גייסה כמיליארד דולר.
מילטון שוחרר בערבות בגובה 100 מיליון דולר, ומוטלות עליו מגבלות תנועה ואיסור יצירת קשר עם משקיעים. החברה הגיבה להרשעתו בהדגשה כי התביעה הוגשה נגד מילטון אישית, החברה אינה מעורבת בה כלל והיא תשיק משאיות חשמליות אמתיות לחלוטין בהמשך השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה