משפט

זה העונש החמור שקיבל השוטר שאחראי לאירוע הרצח המשמעותי בארה"ב

דרק שובין ספג עונש של 22 שנות מאסר בגין רצח מדרגה שנייה של ג'ורג' פלויד במאי 2020, אירוע שהצית מחאות קשות נגד אלימות שוטרים, במיוחד בארה"ב נגד גברים שחורים. הוא לא התנצל על מעשיו, אמו ניסתה להגן. כל התגובות מהמשפט החשוב של השנה
מערכת ice | 
דרק שובין (צילום יוטיוב)
קצין המשטרה לשעבר דרק שובין, הורשע הלילה (בין שישי לשבת) ברצח הגבר האפרו-אמריקני ג'ורג 'פלויד במיניאפוליס במאי 2020 ונידון ל-22 שנות מאסר. האירוע שהיה לאחד האירועים החשובים ביותר בארצות בשנים האחרונים והצית מלחמה גזעית, תפס את כל הכותרות ועורר סערה במיוחד ברשתות החברתיות וברחובות עם מחאות המוניות שדרשו להחמיר בעונשו של השוטר.
השופט אמר כי גזר דינו של דרק שובין התבסס על "ניצול לרעה של עמדה של אמון וסמכות, ועל האכזריות המיוחדת שהוצגה" בפני פלויד, בן ה-48, שמת לאחר ששובין כרע על צווארו במשך תשע דקות ולא איפשר לו לנשום עד שנפח את נשמתו. כאמור, פרשת הרצח גרמה למחאות עולמיות נגד גזענות ואכזריות משטרתית.
 
שובין בן ה-45, הורשע ברצח מדרגה שנייה ובהאשמות אחרות בחודש שעבר. במהלך משפטו תיאר עורך דינו את ההרג כ"טעות שנעשתה בתום לב. לשובין נאמר גם כי יירשם כעבריין מסוכן ונאסר עליו להחזיק כלי נשק לכל החיים. משפחת פלויד ותומכיה בירכו על גזר הדין.
"המשפט ההיסטורי הזה מקרב את משפחת פלויד ואת אומתנו צעד אחד נוסף לריפוי על ידי מתן צדק ואחריות", צייץ עורך הדין בן קרומפ. אחותו של ג'ורג' פלויד, ברידג'ט פלויד, אמרה כי המשפט "מראה שעניינים של אכזריות משטרתית נלקחים סוף סוף ברצינות, אך עדיין הייתה דרך ארוכה לעבור".
 
הנשיא ג'ו ביידן אמר כי המשפט נראה "מתאים" אך הודה כי אינו יודע את כל הפרטים. במהלך הדיון בגזר הדין, דרש אחיו של פלויד, טרנס פלויד, את המקסימום הקיים, עונש של 40 שנה. "למה? מה חשבת? מה עבר לך בראש כשברך על צווארו של אחי?" הוא זעק לעברו של שובין. בתו של הנרצח, ג'יאנה, בת השבע, הופיעה בהקלטת וידיאו ואמרה שהיא מתגעגעת אליו והיא אוהבת אותו.
השופט אמר כי המקרה היה כואב לקהילה ולמדינה, אך מעל לכל, למשפחתו של מר פלויד. "תוצאות המשפט אינן מבוססות על הרגש, או אהדה, אך יחד עם זאת, אני רוצה להכיר בכאב העמוק והעצום שכל המשפחות חשות, במיוחד במשפחת פלויד", אמר השופט פיטר קאהיל.
שובין אמר לבית המשפט שהוא מנחם את משפחת פלויד ואמר כי יהיה "בעל גישה אחרת בעתיד" והוא מקווה ש"הדברים יעניקו להם שקט נפשי", עם זאת, הוא לא התנצל. בבית המשפט אמרה אמו של שובין שהוא "איש טוב, תמיד האמנתי בתמימות שלך ולעולם לא אסתייג מכך", אמרה קרולין פאוולנטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה