משפט

המלחמה נמשכת: אקספון בתביעת ענק נגד בזק ב-20 מיליון שקל

אחרי התביעות של בזק על אקספון, אקספון משיבה אש בתביעת ענק של 20 מיליון שקל נגד בזק. לטענת אקספון, בזק חייבת לה תשלומים בגין שירות ללקחותיה במהלך השני 2017-2019 ובזק קיזזה סכומים נמוכים בפער של למעלה מ-800 אלף  שקל בחודש 
אביחי דלאל | 
בזק (צילום קובי גדעון פלאש90)
המלחמה בין אקספון לבזק נמשכת. אחרי התביעות שבזק הגישה נגד אקספון הפעם החברה של איש העסקים חזי בצלאל משיבה אש ותובעת את בזק ב-20 מיליון שקל בטענה שסיפקה שירות ללקוחות בזק ולא קיבלה על כך תשלום וגם קיזזה את הסכומים  שהיא חייבת בפערים עצומים של למעלה מ-800 אלף שקל. 
כזכור, בסוף שנת 2020 בזק תבעה את אקספון בסכום של 34 מיליון שקל בטענה כי אקספון לא שילמה לה השירותים האינטרנטיים שבזק סיפקה לאקספון בשוק הסיטונאי ובתחילת אותה השנה בזק תבעה את אקספון בשישה מיליון שקלים על מתן שירותים טכניים ללקוחות אקספון וגם על כך בזק לא קיבלה תשלום.
הפעם אקספון משיבה אש ותובעת את בזק ב-20 מיליון שקל. לטענת אקספון, בהתאם לנתוני המערכת של החברה ובנוסף לפירוט להלן לגבי השנתיים האחרונות, בזק נותרה חייבת לאקספון בגין שירותי גישת ספק ללקוחותיה במהלך השנים 2019-2017 סך
של כ-20.3 מיליון שקל ללא מע"מ, כאשר חוב זה של בזק לאקספון נכלל במסגרת הדו"חות הכספיים המבוקרים של אקספון לשנים 2019-2017 ב"הכנסות לקבל" מבזק.
בכתב התביעה נכתב: "יצויין כי האופן בו נהגה אקספון בהתחשבנות מול בזק הוכתב דה פאקטו על ידי בזק וניתן לחלק אותו ל-3 תקופות שונות: בשלב ראשון, אקספון הוציאה חשבוניות אך ורק בגין סכומים שאושרו על ידי בזק; בשלב שני, אקספון נמנעה מהוצאת חשבוניות על בסיס נתוני בזק ולאחר מכן הוציאה לשנת 2020 חשבוניות בהתאם לנתונים שבמערכותיה; בשלב שלישי, משנת 2021 ,על פי הסדר פרוצדורלי עם בזק, אקספון מוציאה חשבוניות על פי הסכומים שאושרו על ידי בזק וחשבוניות זיכוי בגין ההפרשים הקיימים לטובת אקספון, על פי מערכותיה".
טענה נוספת שעלתה היא הקיזוזים שבזק עשתה בתשלום לאקספון המשמשת כספק רשת בזמן שבזק מספקת את התשתית, בכתב התביעה כתבו: "בחבילות באנדל הנמכרות על ידי בזק ללקוח והכוללות תשתית וספק, כאשר בזק עצמה מספקת את שירותי התשתית ואילו אקספון הינה ספק הגישה לאינטרנט. במקרה זה, הלקוח משלם לבזק את התשלום הכולל, ממנו על בזק להעביר לאקספון את חלקה בגין שירותי הספק. על פי נתוני מערכות אקספון, בזק קיזזה סכומים נמוכים ושגויים, עד כדי פערים של למעלה מ-800 אלף שקל בחודש אחד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה