משפט

אחרי שסיימה את עסקיה עם פורנהאב, תביעת ענק נגד מאסטרקארד

בית המשפט העליון בבריטניה מאפשר תביעה ייצוגית בסך 18.5 מיליארד דולר נגד חברת כרטיסי האשראי, שרק השבוע הייתה בכותרות בגין הפסקת השת"פ עם האתר למבוגרים בלבד, בגין עמלות יתר שנגבו מכ-46 מיליון בני אדם בבריטניה במשך 15 שנים
כפיר אדר | 
מאסטרקארד (צילום Pexles)
מאסטרקארד עלתה בשבוע האחרון לכותרות בשל הפסקת פעילותה באתר פורנהאב, זאת לאור טור שפורסם בניו יורק טיימס, בו נטען שהאתר 'פורנהאב' מפיץ סרטוני פורנו שמציגים התעללות בקטינים ואלימות שאינה בהסכמה, דבר שהיא אותה לבדוק את הנושא ולהחליט על המהלך. אך כעת, היא עולה שוב לכותרות בהקשר אחר - תביעת ענק שהוגשה נגדה וקיבלה את אישור בית המשפט העליון בבריטניה.
ביהמ"ש התיר ביום שישי את התביעה הייצוגית על סך של 14 מיליארד ליש"ט (18.5 מיליארד דולר) להתקדם נגד מאסטרקארד בגין כביכול על גביי יתר על המידה מיותר מ-46 מיליון בני אדם בבריטניה במשך 15 שנים, כך נטען בתביעה.
המקרה המורכב, שהובא לאחר שמסטרקארד הפסידה בערעור על החלטת נציבות אירופה משנת 2007 לפיה שכר הטרחה שלה היה נגד תחרות, עשוי לזכות רבים מהתושבים בבריטניה ב-300 ליש"ט כל אחד אם התביעה תתקבל במלואה. בית המשפט דחה את ערעור מאסטרקארד, וקבע את התביעה לתביעת הצרכנים ההמונית הראשונה של בריטניה שהובאה תחת משטר משפטי חדש וקבע תקן לשורה של תביעות ייצוגיות אחרות שנתקעו.
"מאסטרקארד הטילה חיובים מוגזמים מעסקאות כרטיסים לאורך תקופה ממושכת באופן שבוודאי ידעה שתטיל מס בלתי נראה על צרכני בריטניה", אמר וולטר מריקס, עורך דין שמוביל את הפעולה. מנגד, מאסטרקארד אמרה כי התביעה מונעת על ידי עורכי דין "פגע ותקווה" בארה"ב.
התיק ישלח כעת לבית הדין לעררים בנושא תחרות (CAT), שהיה מועמד בשנת 2015 לפיקוח על תביעות ייצוגיות קולקטיביות בבריטניה בגין הפרות של חוק התחרות בבריטניה או באיחוד האירופי. ה-CAT ישקול מחדש את מתן צו ההליכים הקולקטיביים הדרוש (CPO) להמשך התיק למשפט, לאחר שסירב לאשר את המקרה בשנת 2017 בגלל מורכבותו. צפוי שימוע בשנה הבאה.
ממאסטרקארד נמסר כי יבקשו מה-CAT למנוע סיכון רציני שמשטר הפעולות הקולקטיבי החדש ילך בדרך הלא נכונה עם מקרה "פגום מיסודו". התיק מתרכז במה שמכונה דמי חילופי אשר חברות אשראי וכרטיסי חיוב טוענות כי הן גובות על בנקים של סוחרים כדי לכסות את העלויות של שירותי כרטיסים, אבטחה וחדשנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה