משפט

אהוד בנאי ורמי קליינשטיין נגד האח הגדול: תביעה בסך 300 אלף שקל

היוצרים אהוד בנאי ורמי קליינשטיין תובעים את רשת 13 לאחר שהשמיעו את השיר "עטוף ברחמים" כדי לקדם את חטיף השוקולד טים טם: "גזלו ביודעין את זכויותיהם הכלכליות, תוך כדי התעשרות שלא כדין"
יהודה לוינגר |  1
רמי קליינשטיין אהוד בנאי (צילום גיל יערי יוסי זליגר פלאש 90)
לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה הבוקר (שלישי) תביעה על סך של 300 אלף שקל על ידי אהוד בנאי ורמי קליינשטיין נגד רשת 13 על הפרת זכויות יוצרים בגין השמעת השיר "עטוף ברחמים", במהלך משימה בתכנית "האח הגדול" וזאת תוך כדי קידום חטיף השוקולד טים טם.
על פי כתב התביעה, שהוגשה על ידי עורכי דינם של הזמרים: עמית הורוביץ וליאור אופריכט, נטען כי בנאי, שכתב את השיר, וקליינשטיין שהלחין, הינם בעלי זכויות היוצרים של השיר "עטוף ברחמים" שבוצע על ידי ריטה כבר בשנת 1988. את התביעה הגישו נגד רשת 13, נגד אנדמול - חברת ההפקה של התכנית האח הגדול, ונגד ספץ תעשיות - היבואנית של חטיף השוקולד טים טם.
לטענת הזמרים, בעונה השנייה של האח הגדול ששודרה בערוץ 13 שנה שעברה, במהלך פרק 30 של התכנית, בוצעה משימה שנועדה לפרסם שיווקית את חטיף השוקולד, כאשר במהלך המשימה הושמע השיר באופן שבעיני הצופים התקבל הרושם שהשיר "עטוף ברחמים" הינו חלק מפרסום המותג של חטיף השוקולד. כך, שבעוד השימוש הכללי בשיר מותר כחלק מההסכם של ערוץ 13 ואקו"ם, הרי שאסור היה להשתמש בו לצורך פרסומי.
על פי כתב התביעה, רשת 13 ושאר הנתבעות לא פנו ליוצרים לקבל אישור להשתמש בשיר בשביל חסות מסחרית ובכך "גזלו ביודעין את זכויותיהם הכלכליות, תוך כדי התעשרות שלא כדין על חשבון התובעים ומבלי לשלם תמורה בעד השימוש". בגלל שהאח הגדול עדיין מפרסם את מוצרי טים טם, ולאור השידורים הרבים של התכנית, מבקשים אהוד בנאי ורמי קליינשטיין 300 אלף שקל בגין הפרת זכויות יוצרים.
מהפקת האח הגדול נמסר ל-ice: "לא קיבלנו את כתב התביעה, כשנקבל נגיב בהתאם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תכנית פח (ל"ת)
    דנה 12/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור