משפט

יבקשו חנינה? בר וציפי רפאלי הודו והורשעו בפרשת עבירות המס במסגרת הסדר טיעון

הדוגמנית ואמה הודו והורשעו בעבירות מס בהיקף עשרות מיליוני שקלים במסגרת הסדר טיעון. בר רפאלי צפויה לרצות 9 חודשי עבודות שירות, אמה ציפי נידונה למאסר באורך 16 חודשים, אך צפויה להגיש בקשה לחנינה עקב "מצבה הבריאותי"
שרון טל | 
בר וציפי רפאלי (צילום אינסטגרם)
בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (שני) את הדוגמנית והמנחה בר רפאלי ואת אמה, ציפי רפאלי בעבירות מס, זאת בהמשך להסדר טיעון עליהן חתמו השתיים לפני כחודש. על פי האישומים כנגדן, בר רפאלי צברה הכנסות של עשרות מיליוני שקלים מעבודתה בחו"ל, בין השנים 2009-2012, בזמן שחייה התנהלו בארה"ב במקביל לישראל. אמה של בר - ציפי, שימשה אז כמנהלת העסקית של בתה והייתה מעורבת בניהול הכספים, אך לא דיווחה על המס לרשויות בישראל. להגנתה טענה בר רפאלי כי הייתה תושבת חוץ שמתגוררת בארה"ב שלא חייבת במס, אך לבסוף הודו והורשעו השתיים בעבירות במסגרת הסדר הטיעון.
לפי הסיכום בהסדר הטיעון, בר רפאלי תרצה תשעה חודשי עבודות שירות, ואמה ציפי תרצה 16 חודשי מאסר. בנוסף, יושת על השתיים קנס בסכום כולל של חמישה מיליון שקל ועונש מאסר על תנאי. לפי פרסומים, השתיים שוקלות לבקש חנינה וכבר אתמול פנו לבית המשפט כדי למנוע התקהלות סביבן, וזאת לפי פרסומים, עקב "מצבה הבריאותי" של ציפי רפאלי.
עוה"ד רותי ליטבק ומוטי לזר, המייצגים את בר רפאלי, מסרו: "הסדר הטיעון שהצגנו בפני בית המשפט מבהיר, אחת ולתמיד, כי בר רפאלי לא פעלה מתוך כוונה להתחמק מתשלום מיסים. הפרקליטות מכירה בכך שבכל הפעולות של בר לא היה רכיב מרמה. חשוב לזכור שאנו עוסקים בתקופה בה היתה בר כבת 22,  בעיצומה של קריירה בינלאומית. באופן יוצא דופן, עמדה במרכז התיק השאלה היכן היה מרכז חייה של בר בשנים האמורות. בר סברה שלנוכח נסיבות חייה באותה עת, הן מבחינה עסקית והן מבחינה אישית, מרכז חייה הוא בחו"ל. הפרקליטות הייתה ערה לכך כי מדובר בטענה משמעותית הנסמכת על נסיבות חייה של בר. בתיק זה נדונה לראשונה שאלת המתנות המכונה "הנחות סלב". נפל בחלקה של בר להיות הראשונה שהועמדה לדין בגין "הנחות סלב". אנו מקווים שעם סיומו של ההליך המשפטי יגיע הקץ לעינוי הדין שנמשך תקופה ארוכה וגבה מחיר כבד מבר ומשפחתה. בר כואבת מאוד את המחיר האישי שאמה צפויה לשלם, דואגת לשלומה ומייחלת לסיים את הפרשה ולהתמקד בחייה המשפחתיים."
עורכי דינה של ציפי רפאלי – מיכל רוזן עוזר וענבל זאבי דוכובני מסרו: "לאחר שנים קשות, הגיע הפרק הזה לסיומו כשציפי רפאלי לוקחת אחריות ומשלמת מחיר כבד. בעת הזו, ציפי מוצאת עצמה מחוזקת כשהיא עטופה בתמיכת משפחתה ובחבריה".
נציג הפרקליטות אמר בדיון כי מדובר בהסדר ראוי והוגן הנותן ביטוי לכלל הנסיבות והשיקולים הרלוונטיים. עוד אמר הנציג כי בר סמכה על אמה בכל הקשור לניהול ענייניה האישיים, ולכן בפרקליטות הגיעו להסדר הטיעון המשקף את האינטרס הציבורי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה