משפט

היומ"עשית לממשלה: "על מערכת הביטחון לפעול לגיוס בני הישיבות"

בעמדתה לגבי העתירות לבג"צ בעניין חוק הפטור מגיוס, ציינה גלי בהרב מיארה כי העברת תמיכות בגין מי שאינו מתגייס אינה חוקית. לדבריה, "על פי התכנית המתגבשת רשויות צה"ל יוכלו לגייס כ-3,000 חיילים מקרב בני הציבור החרדי במהלך 2024". דבריה מגיעים על רקע מכתב פתוח ששלחו עשרות בכירי ענף ההייטק לראש הממשלה
מערכת ice |  1
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פרסמה הערב (חמישי) את עמדתה לגבי העתירות לבג"צ בעניין חוק הפטור מגיוס. בדבריה הבהירה כי במצב החוקי הקיים, על מערכת הביטחון לפעול לגיוסם של בני הישיבות לפי דין, וכי העברת תמיכות בגין מי שאינו מתגייס אינה חוקית.
כמו כן, הוסיפה בהרב מיארה, כי לא ניתן לקדם הצעות חוק גיוס המנותקות מהצרכים העדכניים של הצבא ומהגדלת הנטל על המשרתים, על רקע מלחמת חרבות ברזל. "בתצהיר נכללו עדכונים מטעם מערכת הביטחון", נכתב בהודעת היועמ"שית. "לפיה על פי התכנית המתגבשת רשויות צה"ל יוכלו לגייס כ-3,000 חיילים מקרב בני הציבור החרדי במהלך שנת הגיוס 2024".
עוד עודכן בית המשפט כי עבודת המטה לגיבוש תכנית לגיוס מדורג של בני הציבור החרדי נמשכת. בתוך כך, עשרות דמויות בולטות בתעשיית ההייטק הישראלי פנו היום במכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הכלכלה ניר ברקת. הקבוצה הזהירה כי נטל גיוס לא שוויוני, לנוכח התמשכות המלחמה, יפגע קשות בענף הייצוא החשוב בישראל.  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני בעד גיוס החרדים וסנקציות קשות נגד הפרזיטים הללו
    מדביר שרצים 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני גם בעד לשפוט את העכבה הבלונדה למחבוש בבור ביוב בגין נסיון הפיכה נגד הממשלה ותמיכה בכנופית בגצ
    סגור