משפט

אושרת גני גונן: "אישה לא צריכה לפחד וחייה אינם הפקר"

אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון, אומרת בריאיון ל-ice לכבוד יום האישה: "אנחנו מעודדים את התושבות שלנו להשתלב בהנהגות הישובים. התמונה הולכת ומשתנה לטובה ולא נפסיק לשאוף לכך"
דוד זולדן | 
אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון (צילום מועצה אזורית דרום השרון)
אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון, אומרת בריאיון ל-ice לכבוד יום האישה דברים שכדאי להקשיב להן ומתייחסת לתמונת המצב הנשית ברשויות אחרי שבבחירות לרשויות המקומיות, התברר כי מצבן של הנשים בפוליטיקה ובעמדות קבלת ההחלטות בשלטון המרכזי והמקומי עודנו טעון שיפור כאשר מתוך 257 רשויות מקומיות, יש היום רק 14 ראשות ערים ומועצות. שיעור חברות המועצה עומד על 16% בלבד, כאשר ב-72 רשויות אין כלל נשים.
מדוע זה קריטי שנשים יתברגו בכל צמתי קבלת ההחלטות והאם יש תחומים נניח פיזיים יותר שלא מתאים לנשים להשתלב בהם?
"נשים צריכים להתקדם בחיים על סמך השאיפות, היכולות והכישורים שלהם. המגדר לא משנה לצורך זה ומה שמשנה הוא שכל איש ואישה יקבלו הזדמנות שווה להגשים את עצמם, לתרום את תרומתם ולהשפיע, גם בצמתי קבלת ההחלטות כמובן". 
הייצוג הנשי בכנסת הנוכחית נמוך ביחס לשנים קודמות. האם זו תופעה שיש לקבל בשוויון נפש ולהמתין ליום שבו הנתונים יחמיאו או שיש לפעול כדי לשנות את המשוואה וכיצד לשיטתך ניתן לעשות זאת?
"אסור לנו לקבל ייצוג נשי נמוך בכנסת וגם לא בשלטון המקומי. אין סיבה שנשים לא יהוו 50% מנבחרי הציבור. אצלנו במועצה קיימנו בשנים האחרונות בשיתוף עמותות וארגונים שעוסקים בכך קורסים והכשרות לחיזוק מנהיגות נשית במגזר הציבורי ואנחנו מעודדים את התושבות שלנו להשתלב בהנהגות הישובים. התמונה הולכת ומשתנה לטובה ולא נפסיק לשאוף לכך".
יום האישה 2024 ועדיין נשים נוהגות נתקלות מדי יום בביטויים מזלזלים: "מי נתן לך רישיון?", "רוצה שאחנה בשבילך?" באילו הערות דומות נתקלת בעבר והאם תוכלי לשתף באירוע שוביניסטי שצרוב בזיכרונך?
"בעבר בארגון אחר שעבדתי בו היינו צוות שראיין לתפקיד אישה שהתמודדה אליו. היא היתה מצוינת בראיון ועם יכולות מתאימות. לאחר מכן בדיון הפנימי אחד המראיינים הבכירים אמר שזה בעייתי שהיא אמא לארבעה ילדים ועלול לפגוע בזמינות ובתפקוד שלה. אמרתי לו שזה לא רלוונטי וגם אני אמא לארבעה והנה אני פה בשעות הערב המאוחרות יחד איתו עושה את העבודה שלי".
 
באיזה תרחיש מעמד האישה לא היה סובל איפה ואיפה או במילים אחרות: כיצד היינו נראים בעולם מתוקן?
"בעולם מתוקן כל איש ואישה יכולים להגשים את החלומות שלהם ללא מעצורים או חסמים. בין אם להיות מנכ״לית או יזמת, אמנית או מורה אמא במשרה מלאה, או כל הגשמה מקצועית או אישית שהיא. בעולם מתוקן אף אישה לא צריכה לפחד על חייה בביתה או ברחוב וחייה אינם הפקר".
מה יש לך לאחל ביום האישה 2024 לנשות ישראל?
"קודם כל ומעל לכל אני מאחלת לכל הנשים שחטופות בשבי החמאס לשוב הביתה כמובן עם כל יתר החטופים. הייתי מעדיפה שנאלץ 'רק' לאחל לשוויון הזדמנויות אבל במציאות הנוכחית אני מאחלת לכל הנשים (וגם לגברים) להיות בטוחות, להיות מוקפות במשפחה, לא לחוות אובדן או צער, להצליח לקום מהימים הקשים שעוברים עלינו כחברה, ולהמשיך להשפיע ולשמור על החברה והקהילה שלנו, בין אם אתן חיילות, נשות של משרתי מילואים, נשות רפואה או חינוך, אמהות ללוחמים, מנהיגות בשירות הציבורי, מתנדבות, סבתות או נערות ושנדע ימים טובים, שקטים ובטוחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה