חדשות

נתניהו: "עומדים מלוכדים וכואבים", לפיד: "הנופלים לא מתו כדי שישראל תיראה כך"

ראש הממשלה נשא נאום פייסני ומאחד: "אסור לנו אף פעם להישאר אדישים לאיומי ההשמדה של מבקשי נפשנו", לפיד ניצל את הבמה למסר פוליטי בפייסבוק: "המתים מצפים מאתנו לבנות פה מדינה שמצדיקה את מותם, מי שמרגיש שזו אמירה פוליטית, צודק"
מערכת ice |  6
מאבק על בניית ממשלה (צילום הדס פארוש פלש 90)
היום (רביעי) עוצרת מדינת ישראל וזוכרת את זכר חלליה, את הנופלים במערכות ישראל ובפיגועי הטרור. ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים לרגל ציון היום המאחד ביותר של החברה הישראלית וניסה לשתול אופטימיות בתוך הכאוס בו נמצאת המדינה בימים אלה.
נתניהו אמר בטקס הממלכתי בהר הרצל: "כולנו יחד עומדים מלוכדים וכואבים, ולצידנו ניצבים כל אזרחי ישראל. בנים ובנות גידלנו ורוממנו, וכבר 73 שנים הם מאבטחים בחירוף נפש את עצמאות ישראל. 73 שנים של תוגה, 73 שנים של תקומה".
 
עוד אמר רה"מ נתניהו בטקס הממלכתי: "אסור לנו אף פעם להישאר אדישים לאיומי ההשמדה של מבקשי נפשנו. כדי שמדינת ישראל לא תהיה אפיזודה חולפת בימי עמנו, עלינו להיאחז בארצנו בכל כוחנו ומרצנו".
ראש מפלגת יש עתיד יאיר לפיד העלה פוסט ובו הדברים שלא אמר בטקס בנגבה: "כמו בכל שנה, הקראתי הבוקר בבית העלמין הצבאי את ״ההחמצה״. כמו בכל שנה הגרון נחנק. אלא שהשנה הוא נחנק גם בגלל מה שלא נאמר שם אבל הגיע הזמן שייאמר: שאנחנו לא ראויים להם. הנופלים לא מתו בשביל שישראל תיראה ככה. המשפחות לא הקריבו את היקר להן מכל בשביל להגן על מדינה מסוכסכת, שונאת, אכולת פארנויה. הילדים והאבות מתחת לאבני השיש לא נהרגו בהגנה על שבט, הם נהרגו בהגנה על המולדת. הם לא מתו שמאלנים או ימנים, אלא חיילים. הם לא לבשו חולצה של מפלגה, אלא מדי ב׳ של צבא ההגנה לישראל".
 
"המתים מצפים מאתנו ליותר. הם מצפים מאתנו לבנות פה מדינה שמצדיקה את מותם. מדינה טובה וצודקת שמקדשת את ערך הרעות. מדינה שדואגת לחלשים ויש לה הנהגה ישרת דרך והגונה שפועלת לטובת הכלל. דמוקרטיה מתוקנת שצעירים אוהבים לחיות בה והוריהם גאים במה שיצרו למענם. ואם מישהו מרגיש שזו אמירה פוליטית אז שיידע שהוא צודק לגמרי. פוליטיקאים היו אלה ששלחו אותם אל מותם, אז פוליטיקאים צריכים גם להתחייב שתהיה פה מדינה הראויה לקורבנם. הצפירה של יום הזכרון לא יכולה להיות רק צפירת אשכבה, היא צריכה להיות גם צפירת השכמה. הגיע הזמן שנתחיל להחזיר חובות. המתים במותם הם ציוו לנו לא רק את החיים, אלא גם את השאלה איזה חיים ראוי שנחיה כאן".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מדינה מושחתת
    אילן 04/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פוליטיקאים היזהרו תתחילו לחשוש אתם מרמים את הציבור וזה בכל איפה שרק ניתן, לא יתכן שעובדי מדינה יפעילו סנקציות ויחליטו כמה הם ירויחו. חברי כנסת מרויחים רמת שכר מאוד גבוהה וזה רק בגלל שהם קובעים לעצמם את השכר ואת ההעלאות, לפיד היית שנתיים שר האוצר והיית כישלון אפשר לומר?. אך ידוע שאתה טוב בסיסמאות.
    סגור
  • 4.
    מחרחר שנאה שסע ופילוג זה אתה לפיד (ל"ת)
    עע 04/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מיהו הפייטר שברח לארהב ביום השואה?
    כתב במחנה 04/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עד היום לא הבנו מהי האג'נדה שלך מלבד רק לא...
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד ליאיר!
    שאפו 04/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מסכים עם כל מילה. הוא אמר את מה שלא לכל אחד יש אומץ לומר. הגיע הזמן שבאמת יעשו פה חשבון נפש ויפסיקו להתעסק בשטויות. לציין את יום הזיכרון ולחגוג את יום העצמאות זה יפה ומרשים אבל זה לא הכל וזה לא מספיק. אם כל כך הרבה אנשים נהרגו פה או נפצעו בשביל שהמדינה תמשיך להתקיים בשביל שמדינה כזאת דפוקה ומושחטת תהיה פה, אז בשביל מה הם נהרגו בכלל לעזאזל?! בשביל מה?! היה יותר טוב לחיות במקום אחר בעולם וזהו.
    סגור
  • 1.
    המוקיון לפיד כרגיל:בלה בלה בלה... שחרר אותנו לך לישון (ל"ת)
    לפיד הדחליל.פיהוק 04/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • לפיד לך הביתה
    אזרח 04/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד אין לך ניסיון לא מדיני ולא כלכלי , אין לך בגרות , וחשבת שיהיה חיסון ל 5 אנשים שחיסנו את רובנו , רוצים ממשלת ימין , אתה מדבר על פילוג , אתה כל היום תוקף ומפלג , אתה כל הזמן מדבר נגד ונגד ונגד , אז תראה את הדבשת שלך לפני שאתה מדבר על פילוג , ביבי קיבל 30 מנדטים את כמעט רק חצי ממנו , תכבד את רצון רוב העם ולך כבר , אתה לא מתנהג כדמוקרט ורוצה יחד עם ליברמן חוקים לא דמוקרטים לשלול לראש ממשלה נבחר לכהן , מאחל לך הצלחה בלימוד לבגרויות .
    סגור