חדשות

"מנכ"ל וג'נטלמן": יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט לשעבר, נפטר בגיל 65

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שהוביל את רפורמת בכר להגברת התחרות הבנקים, ויו"ר דיסקונט לשעבר, יוסי בכר נפטר ממחלת הסרטן והוא בן 65 בלבד. ראש הממשלה נתניהו: "היה מסור למדינת ישראל"
יהודה לוינגר |  2
יוסי בכר (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר)
יוסי בכר, מבכירי המערכת הכלכלית בארץ הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 65, לאחר שהתמודד עם מחלת הסרטן בשנים האחרונות. שימש כמנכ"ל משרד האוצר תחת השרים נתניהו ואולמרט בין השנים 2003 ל-2007.
במהלך תפקידו במשרד האוצר, מונה לעמוד בראש ועדת בכר שנדרשה להמליץ על צעדים ליצירת מבנה תחרותי השוק בישראל, והמלצת הועדה הייתה להפחתת הריכוזיות ויצירת תחרות במערכת הבנקאית דרך הפרדת קופות הגמל וקרנות הנאמנות מהבנקים.
עם סיום כהונתו כמנכ"ל משרד האוצר, שימש גם כממלא מקום מנהל רשות המסים, ולאחר פרישתו שימש גם כיו"ר בנק דיסקונט. בכר התמודד בשנים האחרונות עם מחלת הסרטן ונפטר בגיל 65, הותיר אחריו את אשתו אורית, ארבעת ילדיהם ונכדים. 
ראש הממשלה נתניהו התייחס לפטירתו של בכר: "אני מביע צער עמוק על פטירתו של יוסי בכר ז״ל. מיניתי אותו למנכ״ל משרד האוצר באחת מהתקופות בהן היה משבר כלכלי מהגדולים שידע המשק הישראלי, כי התרשמתי מיכולותיו המקצועיות ומדבקותו בעקרונות הכלכלה החופשית. הטלתי עליו להוביל שורה של רפורמות ברוח זו והחשובה שבהן בשוק ההון שנקראת על שמו, רפורמת בכר, עליה עמל שנה שלמה. הוא היה מנכ״ל וג׳נטלמן, נעים הליכות ומסור למדינת ישראל. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".
פרופ' סטנלי פישר, לשעבר נגיד בנק ישראל: "פגשתי את יוסי בכר ז"ל בפעם הראשונה בניו יורק לפני שהתחלתי את תפקידי כנגיד בנק ישראל ב-2005. במשך הפגישה הוא הסביר לי את מערכת היחסים בין האוצר והבנק המרכזי בישראל. דבריו היו לגמרי מקובלים עלי. במשך כל השנים שעבדנו יחד, היה שיתוף פעולה מצויין בין שני הגופים. היה תענוג לעבוד עם יוסי ולראות אותו מוביל בחוכמה, בכישרון ובצניעות מהלכים שתרמו משמעותית למשק ולמדינה. הוא היה מנהיג שאישיותו החמה איפשרה לו להוביל את השינויים החשובים שהוא יזם והוביל במבנה המערכת הפיננסית בישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יהי זכרו ברוך
    שמואל 12/2020/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מנהל מסור ומקצועי.תנחומי למשפחתו.
    סגור
  • 1.
    עצוב כל כך.צעיר.יהי זכרו ברוך. (ל"ת)
    מיכל 12/2020/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור