חדשות

דיווחים בסודן: ראש הממשלה חמדוק מביע נכונות לנרמול יחסים עם ישראל

על אף שהמהלך מצריך הקמת פרלמנט שיוכל לאשר את המהלך, עבדאללה חמדוק יקדם את ההסכם עם ישראל, בעידוד הבית הלבן שיסכים להוציא את חרטום מרשימת נותני החסות לטרור, מה שמונע ממה לקבל הקלות בחובות
כפיר אדר | 
סודן, ישראל (צילום freepik)
ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוק, מביע נכונות ומוכן להמשיך ולנרמל את היחסים עם ישראל ברגע שפרלמנט המעבר, שעדיין לא הוקם, יאשר את הצעד, כך מדווחים ביממה האחרונה גורמים בסביבת הממשלה המקומי לסוכנות הידיעות רויטרס.
חמדוק, בלחץ ארצות הברית, מוכן לשקול יצירת קשרים עם ישראל, שהיוותה יריבה עד לא מכבר. מהלך שכזה מצריך את הקמת הפרלמנט במסגרת עסקת חלוקת כוח בין קציני הצבא לאזרחים המנהלים את סודן במשותף מאז הפלתו של האוטוקרט עומאר אל באשיר בשנת 2019.
ממשלתו הזמנית של חמדוק דחתה עד כה את ההתקדמות האמריקאית שמטרתה לדחוף את סודן ללכת בעקבותיהן של איחוד האמירויות הערביות ובחריין, ששתיהן כבר חתמו על הסכמים לכינון קשרים פורמליים עם ישראל בבית הלבן בחודש שעבר ומאז החלו העסקאות בין הצדדים במגוון תחומים. אנשי הצבא המובילים את המעבר הפוליטי של סודן נראו פתוחים לקשרים מנורמלים, אם כי קבוצות אזרחיות הכוללות פוליטיקאים שמאליים ואסלאמיסטים נרתעות יותר.
"ראש הממשלה ימשיך בצעדים שנקט ראש מועצת המעבר עבד אל פתאח אל בורחן על מנת ליצור קשרים עם ישראל אם המועצה המחוקקת, לאחר הקמתה, תאשר את ההחלטה לנרמל את הקשרים", אמר גורם בכיר בסביבתו של חמדוק.
עוד דבר שיכול לסייע בהגעה להסכם בין סודן לישראל התקרב ביום שני כאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ציין כי וושינגטון תוציא את חרטום מרשימת נותני החסות הממלכתיים לטרור, ייעוד אשר הפריע ליכולתה של סודן לקבל הקלות בחובות. שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, בשיחת טלפון עם חמדוק ביום חמישי "מחא כפיים למאמציו עד היום לשפר את יחסיה של סודן עם ישראל והביע תקווה כי הם ימשיכו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה