בריאות

סובלים מחרדות? כך תדעו שפנייה לפסיכיאטר היא הצעד הנכון

בעקבות התקופה הלא פשוטה בה אנחנו נמצאים עם מלחמת חרבות ברזל, אנחנו נאלצים להתמודד עם המון חרדות, פחד, דאגה וטרואמות. איך יודעים מתי ללכת לטיפול פסיכיאטרי? המשיכו לקרוא
מערכת ice | 
ייעוץ פסיכולוגי-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
ישראל ניצבת כעת בתקופה מאתגרת ששיבשה לא רק את חיי היומיום, אלא גם השפיעה באופן משמעותי על הבריאות הנפשית של כל אחד מאיתנו. מצב הדריכות המתמיד, יחד עם הפחד והחוסר וודאות, החשש והתגובה מהאזעקות והאבל על היקירים שאבדו או הדאגה הקבועה לחיילים השוהים בשדה הקרב הם מציאות יומיומית עבור ישראלים רבים. חוויות אלו יכולות לעורר מגוון של בעיות בתחום בריאות הנפש, החל מתגובות דחק קצרות טווח ועד הפרעת דחק פוסט טראומטית ארוכת טווח.
למרות משבר בריאות הנפש המתגבר במדינה, מספר רב של אנשים בוחרים להתמודד עם בעיות בריאות הנפש שלהם בעצמם. מגמה זו של טיפול עצמי מדאיגה, מכיוון שלעתים קרובות היא מובילה להחמרה בתסמינים ועלולה להיות בעלת השלכות קשות. הסיבות לכך הן מגוונות, החל מסטיגמה חברתית הקשורה לבריאות הנפש ועד לחוסר מודעות לגבי היתרונות של עזרה מקצועית. חשוב להבין שבעיות נפשיות אינן סימן לחולשה או פגם באופי. אלה מצבים רפואיים הדורשים טיפול מקצועי, בדיוק כמו כל מחלה גופנית.

חוסר הרצון לפנות לעזרה מקצועית אינו מוגבל רק לבריאות הנפש. אנשים רבים מפגינים התנהגות דומה כשהם מתמודדים עם בעיות בריאות גופניות. היסוס זה יכול להיות מיוחס לגורמים שונים כמו פחד משיפוטיות, אילוצים כלכליים, דעות קדומות או חוסר אמון באנשי מקצוע רפואיים. עם זאת, בדיוק כפי שניתן להתייעץ עם רופא בגלל מחלה פיזית, חשוב באותה מידה לפנות לעזרה מקצועית כאשר מתמודדים עם בעיות נפשיות. התעלמות או הקטנת התסמינים עלולה להוביל להידרדרות בבריאות וברווחה הכללית של האדם.
זיהוי הסימנים המעידים על צורך בטיפול פסיכיאטרי הוא הצעד הראשון לקראת החלמה. סימנים אלו יכולים להשתנות מאוד מאדם אחד למשנהו, אך לרוב כוללים: תחושות מתמשכות של עצב או חוסר תקווה, דאגה או פחד מוגזמים, שינויים דרסטיים בהרגלי שינה או אכילה, רתיעה מפעילויות חברתיות או מחשבות על פגיעה עצמית או התאבדות
אם אתה או מישהו שאתה מכיר מציג את הסימנים הללו, חשוב לפנות מיד לעזרה מקצועית. התערבות מוקדמת יכולה לשפר משמעותית את התוצאה ולהפוך את תהליך ההחלמה לחלק ובריא יותר.
כיצד מטפלים?
בעת בחירת הטיפול ישנן אופציות שונות ששילובן הוא המפתח לטיפול מלא – שינוי אורח החיים, טיפול פסיכותרפי וטיפול תרופתי. 
טיפול פסיכותרפי אצל פסיכולוג, כמו טיפול קוגניטיבי התנהגותי או צורות אחרות של טיפול, מסייעים לעזור למטופלים להבין ולנהל את המחשבות וההתנהגויות שלהם. במקביל, פסיכיאטר יכול לרשום תרופות לניהול חוסר האיזון הכימי במוח שלעתים קרובות גורם ומתלווה להפרעות בבריאות הנפש, כמו גם לאפשר "קרקע" טובה יותר לשיח וטיפול פסיכולוגי. גישה משולבת זו מבטיחה תכנית טיפול מקיפה המתייחסת לכל ההיבטים של בריאות הנפש של המטופל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה