בריאות

שיעור תמותת חיילים מפציעות בעזה - הנמוך בהיסטוריה

ע"פ נתונים חדשים שפורסמו, שיעור תמותת חיילים בצה"ל מפצעים עומד על כ-6.6 אחוז, והוא הנמוך בהיסטוריה. במצבע צוק איתן, למשל, עמד השיעור על כ-9.2 אחוז, ובלבנון השנייה הוא אף עמד על כ-15 אחוז. עם זאת, צה"ל מזהיר כי מערכה בלבנון תראה שונה
מערכת ice | 
חיילי צה"ל בסכנה בריאותית (צילום דובר צהל, freepik)
בקרוב יצוינו כמאה ימים למלחמה של ישראל בחמאס, וע"פ נתוני צה"ל, עד כה נפצעו כ-3,220 חיילים בעזה. למרות זאת, נתון שבכל זאת עשוי לעודד, הוא שישנה ירידה דרמטית בשיעור התמותה של חיילים שנפצעו בהשוואה לכל אחת מהמלחמות הקודמות – בהן גם צוק איתן ומלחמות לבנון.
ע"פ דיווח של כאן, שיעור התמותה של חיילים פצועים בעזה עומד על כ-6.6 אחוז, כאשר מדובר בנתון המוך ביותר בצה"ל. במצבע צוק איתן, למשל, עמד השיעור על כ-9.2 אחוז, ובלבנון השנייה הוא אף עמד על כ-15 אחוז.
הסיבות שבזכותן השיעור ירד, היא בזכות התפתחות טכנולוגית של חיל הרפואה, ופרקטיקות חדשות לטיפול בשטח. מנות דם הניתנות באופן מיידי, ריבוי ברופאים, מרדימים ועוד – אלו רק חלק מהאמצעים שהורידו דרסטית את שיעור התמותה. על פי הנתונים, זמן הגעה ממוצע של פצוע משדה הקרב לחדר מיון מרגע הפציעה עומד על שעה ו-6 דקות.
למרות זאת, חשוב להגיד כי בצה"ל מאמינים שבמידה ותיפתח זירה בלבנון מול חיזבאללה, יהיה קשה לעמוד בנתון המדובר, משום שמדובר בגזרה רחבה, ובה בתי חולים הנמצאים בכוננות מיידית לספיגה, ובה רופאים המתמודדים כבר חודשים משחיקה ועייפות. כמו כן, מלבד לפן הפיזי, כ-9,000 חיילים הוגדרו כנפגעי דחק ונזקקו לפגישה עם קב"ן, מתוכם רבים נאלצו להיפגש יותר מפעם אחת עם קב"ן.
קצין רפואה ראשי, תא״ל פרופסור אלון גלזברג אמר: "שמנו לעצמנו רף גבוה בלחימה בעזה, אשר יאתגר אותנו בלחימה בזירה הצפונית. שילוב של רופאים ופרמדיקים בקו הראשון, לבנות פינוי ו"יחידות טיפול נמרץ ניידות" בשדה הקרב מצילים את חייהם של מאות פצועים. מדובר בשרשרת של הצלת חיים - מנקודת הפציעה, דרך הטיפול של הצוותים הרפואיים בשטח, הפינוי הרכוב והמוסק ובתי החולים - כאלה שלא היו שורדים בעבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה