בריאות

"אל תשכחו לשמור על עצמכן" - הושק קמפיין לאבחנת סרטן אצל נשים

קמפיין חדש של האיגודים הגניקולוגיים פונה לנשים בבקשה שידאגו לעצמן בשל החשש שיפספסו אבחנות קריטיות בשל המלחמה. "חובתנו המוסרית לדאוג קודם כל לבריאותנו ולא לוותר על רפואה מונעת", אמרה בר לוי, מנכ"לית עמותה למען נשים חולות בסרטן
מערכת ice | 
בדיקות סרטן (צילום pexels)
אתמול (שני), עלה קמפיין חשוב בו משתתפים ארבעה ארגונים גניקולוגיים בשיתוף פעולה של עמותת 'הבית של בר' לנשים חולות בסרטנים גניקואונקולוגיים, ובחסות חברת הפארמה MSD. מטרתו של הקמפיין היא להעלות מודעות לאבחון ומניעת סרטן צוואר הרחם הנגרם מוירוס הפפילומה בשל החשש של ארגוני הבריאות שעקב המצב הביטחוני, עניין הדאגה הפרטנית לבריאות הופך לשולי בעיניי אנשים רבים, ובעיקר אצל נשים הנאלצות לתפקד בחזית או לתפעל את השגרה בבית לבדן.
הקמפיין נפתח בתמונות מצב המוכרות לכל אישה אשר מנסה להחזיק את הבית, המשפחה, ההורים ומסתיים במסר חד עוצמתי – "תזכרי לשמור גם על עצמך". בפרויקט החשוב לקחו חלק גם משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין, ויעלה במדיות מגוונות, כמו ברשתות חברתיות, בטלוויזיה ועוד. בנוסף, יוקם דף נחיתה ייעודי אשר באמצעותו נשים יוכלו להעביר את המידע בקלות גם לחברותיהן והנשים הסובבות אותן.
בר לוי, מנכ"לית עמותת הבית של בר אמרה: "העלאת המודעות חשובה ביתר שאת היום, משום שהמלחמה הוכיחה שוב כי נשים הן אלו שמשלמות את המחיר. פעלנו לאורך המלחמה בסיוע מקיף לנשים מפונות על מנת לשמור על הרציפות הטיפולית שלהן. חובתנו המוסרית לדאוג קודם כל לבריאותנו ולא לוותר על רפואה מונעת כמו בדיקות סקר וחיסונים. אנחנו גאות לקחת חלק במהלך החשוב הזה שמטרתו להציל את חיי האישה הבאה"
פרופ׳ צבי ואקנין יו״ר החברה הישראלית לגינקולוגיה אונקולוגית אמר:״ בנסיבות חיינו, דווקא בעת שכולנו פחות קשובים לעצמנו, חשוב לנו להזכיר לכל אישה להמשיך את שגרת הבדיקות לאבחון וגילוי מוקדם של מחלות אונקולוגיות וכן להתחסן על מנת למנוע את סוגי הסרטן הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה, בדגש על סרטן צוואר הרחם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה