בריאות

פורטו ריקו: יותר מ-900 אשפוזים ומקרי מוות מהתפשטות נגיף השפעת

בשבוע שעבר, משרד הבריאות של פורטו ריקו הכריז באופן רשמי על משבר בריאותי חמור הנגרם מהתפשטות נגיף השפעת אשר גרם ליותר מ-900 מקרי מוות ואשפוזים הנפוצים בעיקר בקרב ילדים ובני נוער
 
מערכת ice | 
פוארטו ריקו (צילום freepik)
מדינת פורטו ריקו נמצאים בימים אלו במשבר בריאותי חמור כתוצאה מהתפשטות מגפת השפעת אשר גרמה לעשרות מקרי מוות ואשפוזים בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. משרד הבריאות הכריז על כך באופן רשמי בשבוע שעבר, לאחר שקיבל דיווח מבתי חולים רבים כי מספר האשפוזים ומקרי המוות עלה כאשר 900 מקרי אשפוז, 45 מקרי מוות ו- 25,900 מקרי הידבקות החל מחודש יולי האחרון.
על פי ד"ר מליסה מרזן במחלקת הבריאות המקומית, עונת השפעת הנוכחית החלה מעל סף ההתראה. בנוסף לכך, אמרה ד"ר מרזן כי כדי להכריז על מגפה יש לעמוד בכמה קריטריונים כאשר הראשונה שבהם היא כי יכולת ניטור של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעת הנגיף צריכה להגיע לרמה גבוהה.
מלבדה, התייחס למגפת השפעת החמורה גם ד"ר קרלוס מלאדו לופז אשר הדגיש את חשיבות הסיוע במניעת העלייה בהתפשטות המגפה: "זה לא הזמן להיבהל אלא להתכונן לסייע ולמנוע את העלייה בהתפשטות הנגיף הזה". כאמור בשל המשבר הבריאותי החמור השורר בימים אלו בפורטו ריקו, משרד הבריאות הודיע על התחלת מבצע חיסונים המוני.
על פי משרד הבריאות של פורטו ריקו, רוב מקרי השפעת נפוצים יותר אצל ילדים ובני נוער, עם יותר מ-13,600 מקרים שנרשמו בקרב ילדים עד גיל 19. מלבד זאת, יותר מ-9,600 מקרים נרשמו בקרב מבוגרים בגילים 20 ל-59 שנים, בעוד שאצל גילים מבוגרים יותר היוו כ-2,500 מקרים.

פרופ' אבישי אליס יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית הגיב על חשיבות החיסונים ואמר: "מעבר לעובדה שהתחסנות לשפעת יכולה להקל דרמטית על העומס בבתי החולים ועל הצוותים הרפואיים העסוקים בטיפול בפצועים, עלינו לשמור על הבריאות שלנו ועל זו של היקרים לנו גם בימים מורכבים אלו, שכן השפעת לא פוסחת עלינו גם בימים בהם מתקיימת מלחמה. אני קורא לכל הציבור לגשת אל קופות החולים ולהתחסן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה