בריאות

סגן מנהל סורוקה: "ערוכים לאירוע בסדר גודל דומה ל-7 באוקטובר"

ד"ר צחי סלוצקי סגן מנהל ביה"ח סורוקה אומר בריאיון ל-ice: "כמו שהיינו ערוכים ב-7 באוקטובר לתרחיש קיצון אנחנו ערוכים באותה מידה גם היום לאירוע בסדר גודל דומה" ומתפעל מרוח ההתנדבות: "ב-7 באוקטובר נרשמה התייצבות מלאה של הצוותים בביה"ח כבר בשמונה בבוקר עוד לפני שהכרזנו על אר"ן" 

דוד זולדן | 
ד"ר צחי סלוצקי סגן מנהל ביה"ח סורוקה (צילום דוברות סורוקה)
ביה"ח סורוקה נחשב לכיפת הברזל הרפואית של ישראל ונמצא בימים אלה בעיצומה של מערכה להצלת חייהם של אלפי חיילים ואזרחים, שמטופלים באופן הרואי ע״י כל צוותי ביה״ח: "אנו ערוכים לבאות, לכל תרחיש אפשרי כדי להמשיך ולהעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. צוותים בכל התחומים תוגברו, חדרי הניתוח פועלים ככל שנדרש, כל הצוותים זמינים וערוכים לתת מענה מיידי". אומר ד"ר צחי סלוצקי סגן מנהל ביה"ח סורוקה בריאיון ל-ice ומציין כי: "קלטנו כ-700 פצועים, מתוכם - 150 במצב קשה וחלקם במצב קריטי".
עם פרוץ המלחמה בשבת, 7 באוקטובר, סורוקה התמודד עם מספר חסר תקדים של פצועים. חלק גדול מהם במצב קשה מאוד. אף בית חולים אחר בישראל לא חווה מעולם אירוע המוני של טיפול בנפגעים בהיקף כזה. ד"ר צחי סלוצקי סגן מנהל ביה"ח סורוקה מספק תמונת מצב ומספר על ההתמודדות של ביה"ח הכי הדרומי עם מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר.
איך משתלטים על אירוע בסדר גודל כזה? נערכתם לתרחיש מסוג זה?
"מה שהיה פה בשבועיים האחרונים שבעצם החל מה - 7 באוקטובר סורוקה התמודדה עם אירוע חסר תקדים בקנה מידה ארצי. כלומר, אין בית חולים בארץ שהתמודד עם מספר כזה גדול של פצועים בפרק זמן כל כך קצר. חלק גדול מהפצועים שהגיעו שכוללים כ-700 פצועים ביום אחד מתוכם - 150 במצב קשה וחלקם במצב קריטי. למרות הכמויות הגדולות מאוד כל פצוע שנזקק לטיפול מציל חיים לחדר ניתוח קיבל אותו מיד. חדרי הניתוח עבדו מסביב לשעון 7\24  כדי להציל חיים".
כיצד אתם נערכים לתרחישי קיצון שהרי אין לדעת לאן המערכה תתרחב?
"כמו שהיינו ערוכים ב-7 באוקטובר לתרחיש קיצון אנחנו ערוכים באותה מידה גם היום לאירוע בסדר גודל דומה. בשבוע האחרון אנו נערכים גם מהבחינה הזאת שאנחנו מתמקדים בפינוי מקומות לטיפולי נמרץ וחדרי ניתוח כדי שנהיה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש שלא יהיה. תרחיש כמו שהיה ב-7 באוקטובר - כולנו תקווה שלא יחזור על עצמו אבל סורוקה כביה"ח הכי גדול בנגב ערוך היום לקליטת כזו של פצועים".
אלו לקחים הופקו מסבבים קודמים?
"אנחנו למודי סבבים קודמים ואחד הדברים החשובים: פק"לים מסודרים של אר"ן ותרגולות. כלומר - לאור הניסיונות שלנו כמרכז טראומה ראשוני בנגב והשני בגודלו בארץ מבינים שאנחנו צריכים לתרגל את זה כל הזמן ולכן במשך שנים אנחנו כל הזמן עובדים על שיבוץ כוחות וצוותים כדי שכל אחד ידע בדיוק איפה הוא נמצא באר"ן ומה המיקום שלו. אנחנו מתרגלים את זה לפחות פעמיים בשנה במחלקות השונות, בטיפולי נמרץ וחדרי ניתוח כדי שכל המערכת תעבוד בצורה טובה ומשומנת. כל הדבר הזה הצליח בעיקר בזכות הצוותים הרפואיים - מהמזכירה בכניסה למיון ועד למשנע ועד מי שלוקח דמים וכוח עזר וטכנאי הרדמה וכל הפאזל הזה לא היה מושלם בלעדיהם. ההון האנושי שכולם התייצבו בשמונה בבוקר הצוותים הגיעו לפה עוד לפני שהכרזנו ער"ן".
מה לגבי מיגון ביה"ח הכי משמעותי בדרום?
"סורוקה לא ממוגן באופן מלא והיום יש לי 8 חדרי ניתוח שהם סגורים לאור העובדה שהם לא ממוגנים. יש לי חדר צנתורים שהוא לא ממוגן. בטח שהולכים עכשיו למלחמה ארוכה צריך להמשיך טיפולים כאלה ולהגדיל את נפח הפעילות. הגיע הזמן למגן את ביה"ח סורוקה קודם בחדרי הניתוח וחדרי הצנתורים. אני כן רוצה להודות להמון אנשים: הציבור תומך וזה מחמם את הלב ומעלה את המורל ועוזר לצוותים שעובדים קשה בתקופה הזאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה