בריאות

הנתון המפתיע נחשף: כך משפיעה המלחמה על האלימות בעורף

נתוני מד"א: מאז תחילת המלחמה נרשמה ירידה במקרי האלימות ובכמות הנפגעים בתאונות. מנגד: זינוק בילודה ובתרומות הדם

מערכת ice | 
המוקד הלאומי של מגן דוד אדום (צילום דוברות מד"א)
מלחמת "חרבות ברזל", נכנסת ליומה ה-13, כשבין המגויסים למערכה בולטים החובשים והפאראמדיקים של מגן דוד אדום, הפועלים להענקת טיפול רפואי מציל חיים בגזרות השונות. לצד פעילות החירום, ממשך הארגון לשמור על תפקוד מלא ולטפל באירועי השגרה.
מנתוני הארגון עולה כי מספר הנפגעים בתאונות להם העניקו צוותי מגן דוד אדום ברחבי הארץ טיפול רפואי, ירד בימים אלה בשיעור ניכר של 57%. בהמשך לכך, גם מקרי האלימות ירדו בשיעור משמעותי, ומדובר על 27%. עוד בשורה חיובית נוגעת לאוכלוסיית היולדות, כאשר מספר היולדות אליהן הגיעו הצוותים עלה מאז תחילת המערכה זינק בשיעור של 34%.
רוח ההתנדבות של האזרחים, שהגיעו לתרום דם ניכרת גם היא מאוד. מיום שבת, ה-7.10, נרשמה עלייה של 463% בכמות מנות הדם אשר הותרמו על ידי  צוותי שירותי הדם של מגן דוד אדום בתחנות השונות ובעמדות ההתרמה שנפרסו בכל רחבי המדינה.
עם זאת, במגן דוד אדום מציינים כי בתוך השינויים הרחבים הללו, נוצרה גם מגמה בריאותית מדאיגה. הדיווחים על כאבים בחזה ירדו אמנם ב-53%, נתון חיובי על פניו אולם בהקשר הזה נדרש להדגיש כי קיימת עלייה מדאיגה של 28% באירועי החייאה על רקע לבבי. ההסבר לכך, אומרים במגן דוד אדום, טמון באפשרות שאנשים, על רקע אירועים לאומיים רחבים יותר, עלולים להסס להתקשר למוקד 101 ולקבל טיפול רפואי חיוני ומציל חיים.
"אני גאה במכונות ובמסירות העצומה שמפגינים מתנדבי ועובדי מד"א, החובשים והפאראמדיקים בימים מורכבים אלו", מדגיש מנכ"ל הארגון, אלי בין. "כ-1,400 האמבולנסים והניידות לטיפול נמרץ של מד"א אשר פרוסים בכל רחבי הארץ ממשיכים להעניק סיוע רפואי מציל חיים לכל קריאה אשר מגיעה למוקדים שלנו, הן באזורי העימות והן בכל מקום אחר. חשוב גם להזכיר כי החובשים והפאראמדיקים במוקד 101 של מד"א ימשיכו לספק לכם הדרכה חיונית מצילת חיים בטלפון, עד הגעת צוותי מד"א לאירוע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה