בריאות

טראומה, חוסר במזון ותרופות: ניצולי השואה שגרים בדרום בצל המלחמה

אירועי מלחמת חרבות ברזל טלטלו גם רבים מהקשישים שניצלו מהתופת הגרמנית של שנות הארבעים. ועידת התביעות הקימה עבורם מערך טלפוני במטרה למפות את צורכיהם, והקצתה עבורם כ-30 מיליון שקל לסלי מזון ומוצרי היגיינה. גדעון טיילור, נשיא הוועידה: "כולנו שבורים, הצרכים קריטיים"
מערכת ice | 
ניצולי השואה שגרים בדרום בצל המלחמה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, גילי יערי)
בעקבות האירועים הביטחוניים בישראל הקימה ועידת התביעות בשבוע שעבר מערך טלפוני הפונה באופן יזום לשורדי שואה המתגוררים בקו הראשון והשני של הלחימה בדרום במטרה למפות את צורכיהם המיידיים. מהמיפוי שעורך המוקד עולה שהצרכים המרכזיים כרגע הם מזון, תרופות, וטיפול נפשי בטראומה.
נכון להבוקר (רביעי) תוך המשך מיפוי צרכיהם של שורדי שואה בישראל, הוקצה סכום של כ-30 מיליון שקל שניתן על ידי ועידת התביעות. הסכום לעמותות כמו עמך עבור תוספת שעות טיפול נפשיות לשורדי שואה, ומכשירי טלפון מתאימים; עמותת לתת עבור סלי מזון, ומוצרי היגיינה; ולקרן לרווחת נפגעי השואה עבור סלי מזון.
במהלך הימים והשבועות הקרובים, ובהתאם להתפתחויות, תמשיך ועידת התביעות לעקוב אחר צרכיהם של שורדי השואה בישראל. גדעון טיילור, נשיא ועידת התביעות מסר: "כולנו שבורים מהחדשות המזעזעות בישראל. הצוות המסור להפליא שלנו בישראל ממשיך לפעול כדי לענות על הצרכים הקריטיים של ניצולי השואה ברחבי הארץ".
"אנו בוועידת התביעות נעשה כל שביכולתנו על מנת להבטיח שהארגונים השותפים שלנו יוכלו להמשיך בעבודתם בזמנים קשים אלו", הוסיף טיילור. "המצב הנוכחי מייצר אתגרים עבור שורדי השואה, ואנו ממוקדים במתן מענה לצרכים אלה". גרג שניידר, סגן נשיא ועידת התביעות חיזק את דבריו: "הצרכים המיידיים של שורדי השואה הם סיוע במזון, וטיפול בטראומה".

במותם ציוו לנו את החיים - ניצולי השואה. אושוויץ (צילום: נתי שוחט/ פלאש 90)
"לשם כך, הקצנו מימון של כ-7.5 מיליון דולר", הסביר שניידר, "כשהמיליון דולר הראשונים מתוכם הוקצה באופן מיידי לסיוע חירום בישראל. בשלב זה, המימון הראשוני שלנו ניתן לשלוש עמותות: עמך, והקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל. ככל שהמצב יתפתח, אנחנו נמשיך להעניק סיוע נוסף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה