בריאות

"פיגוע": בזמן מלחמה - המינוי החדש של דרעי מעורר סערה

אוריאל בוסו ייכנס לתפקיד שר הבריאות במקום משה ארבל שימשיך לכהן כשר הפנים בלבד. שניהם מחליפים את יו"ר ש"ס, שבית המשפט קבע כי לא יוכל לכהן בממשלה. אלא שבכירי מערכת הבריאות זועמים על חילופי התפקידים בשעה הרגישה: "תפקוד המערכת חיוני להצלת חיים, המטופלים אינם בני ערובה" 
מערכת ice |  6
אריה דרעי, אוריאל בוסו, משה ארבל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל)
מינוי רגיש בשעה קשה: אמש (חמישי) אושרה במליאת הכנסת הקמת ממשלת האחדות של רה"מ בנימין נתניהו עם יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ. בית המחוקקים אישר גם את מינויו של ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) לתפקיד שר הבריאות, במקום משה ארבל שהחזיק בתפקיד שר הפנים ושר הבריאות כאחד.
ארבל החזיק בשני התפקידים במקום יו"ר ש"ס אריה דרעי, שבית המשפט העליון קבע כי אינו רשאי לכהן כשר בשל הרשעות העבר החוזרות והנשנות שלו והבטחתו שלא לשוב לזירה הציבורית שאותה הפר. אלא שמאז החלו ימי מלחמת חרבות ברזל משרד הבריאות הפך לעמוס במיוחד בשל הטיפול בפצועי הקרבות, וה"עומס המוטל על כתפיו" של ארבל - כהגדרת מקורבים לש"ס - הפך גדול מדי עבור שני משרדים.

ארבל אמנם עורר סערה סביב שערוריית אשפוז המחבלים בבתי החולים הישראלים, אך הוא נחשב מוערך למדי בקרב בכירי המערכת הרפואית. "להזיז את השר המתפקד היחיד בממשלה, תוך כדי מלחמה, מהמערכת האזרחית הכי חשובה כרגע לכל אזרח בישראל, זה פיגוע קשה כלפי מערכת הבריאות", אמר בכיר במערכת הבריאות למיטל יסעור בית אור מ"ישראל היום".
בחודש יוני האחרון בוסו, מועמד לראשות עיריית בני ברק, תקף את שביתת הרופאים במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית. "אנחנו קוראים ליו"ר ש"ס אריה דרעי להשאיר את משה ארבל בתפקידו כשר הבריאות ולתת כיבודים לאנשים אחרים במקומות אחרים", הוסיף הבכיר. "המטופלים לא בני ערובה של המשחקים הפוליטיים שלכם".
 
פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור הגיב למינוי: "לטובת המדינה, לטובת הבריאות: עדיף שמשה ארבל ימשיך בתפקיד שר הבריאות ואוריאל בוסו יתמנה לשר הפנים. תפקוד מערכת הבריאות חיוני במלחמה להצלת חיים. חייבים שר מנוסה כמו ארבל".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בשלשלאות תובל כל הכנופיה להינמק בכלא (ל"ת)
    אזרח 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בושה
    ששד 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו. ממשלת חושך חשבת עלכיסאות שלהם. הם בושה למינה
    סגור
  • 4.
    גזענות אשכנזית
    אליהו 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם בזמן מלחמה השנאה כלפי היהודים המזרחים ממשיכה במלא עוצמתה וכמו תמיד במדינת אשכנז אנחנו היהודים המכונים מזרחים מוגבלים ומפחדים להגיב חופשי
    סגור
  • 3.
    החליפו דיסקט
    עשו טובה 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא כל כך פאסא .... בסוף וועדת החקירה, תגיע גם לפתחה
    סגור
  • 2.
    כמה אתם יכולים לשנוא את המדינה שלכם?! כמה?!
    אלמוני 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תתביישו כולכם! מקדמים דיקטטורה בזמן שהמדינה באבל!
    סגור
  • 1.
    דרעי
    סש 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מקומו של העבריין המורשע דרעי בבית הסוהר . רק ראש ממשלה מושחת מסוגל לתת כניסה לעבריינים לכנסת .
    סגור