בריאות

החיסונים כבר פה: משלוח ראשון של חיסוני קורונה הגיע לנתב"ג

מסוף המטענים בנתב"ג נערך לפריקת 200 אלף חיסוני קורונה מתוצרת חברת מודרנה שהגיעו הערב לנתב"ג. מבצע החיסון יחל לאחר סוכות
מערכת ice |  1
חיסון לקורונה (צילום pixabay)
לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי חיסוני הקורונה חוזרים לאחר סוכות: משלוח ראשון של חברת מודרנה כבר בישראל.
ממסוף המטענים של ממן בנתב"ג מעדכנים כי מטוס מטען של חברת "קאל" נוחת היום מבלגיה בשעה 17:15 עם פאלט (משטח טעינה ייעודי למטוסים), שבתוכו מאוחסנים 200 אלף חיסונים של מודרנה נגד תתי הזנים החדשים של קורונה בישראל.
קובי מיכאל, מנהל יצוא ורמפה בממן: "במהלך השעות האחרונות רעננו את הנהלים בכל הקשור לפריקת חיסוני הקורונה, וביצענו מספר תרגולים תוך מתן דגש על בטיחות המטען הרגיש ומהירות הפריקה מהמטוס למשאית הקירור שתמתין בסמוך למטוס, ותשנע את המטען למחסני סלא במודיעין".

משרד הבריאות פרסם בשבוע שעבר הנחיות בנוגע להתוויות החיסון נגד תתי הזנים החדשים של הקורונה, וממליץ על קבלת החיסון לכלל האוכלוסייה ובעיקר למטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני. בהודעה שפרסם נכתב:
"משרד הבריאות עוקב כל העת אחר מגמות התחלואה ווריאנטים של קורונה. נכון לרגע זה, ניכרת בישראל עליה מתונה במספר החולים המאושפזים, רובה מורכבת מחולים קלים, אך קיימת גם עליה מתונה במספר החולים במצב קשה וכן עלייה מתונה מאוד בתמותה מהנגיף.
"גם בישראל וגם בעולם יש מספר וריאנטים שגורמים לתחלואה, כאשר הווריאנטים הדומיננטיים בישראל הם תתי זנים של האומיקרון. החיסונים שיגיעו לישראל הם מתוצרת חברת מודרנה ומאושרים ע"י ה-FDA.
"בשלב הראשון, לאחר חג הסוכות - יוכלו להתחסן בני 12 ומעלה כאשר בשלב הראשון יתועדפו אנשים בקבוצת סיכון לתחלואה קשה מהנגיף, זאת ללא קשר לסוג החיסון או למספר המנות שניתנו בעבר. לאחר מכן וכשיגיע מלאי חיסונים נוסף יורחבו האוכלוסיות שיוכלו להתחסן. 
"משרד הבריאות ממליץ למטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני מכל סיבה שהיא להתחסן כנגד נגיף הקורונה. משרד הבריאות ממליץ לקבל את מנת הדחף בחודשי הסתיו, ככל האפשר במקביל לקבלת חיסוני השפעת. בהמשך וכאשר יגיעו משלוחי חיסונים נוספים, יורחבו האוכלוסיות שיוכלו להתחסן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה לכל המתחסנים (ל"ת)
    מומין 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור