בריאות

קנס במיליוני שקלים: זו החברה מפ"ת שמואשמת בהפרות סביבתיות

מנהל מחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה, גדעון מזור: "אנו פועלים כל העת בפיקוח על מפעלים מזהמים במטרה לשמור על הסביבה ועל אוויר נקי, ורואים בחומרה כל הפרה של דרישות המשרד באופן שעלול לסכן את בריאות הסביבה והציבור"

מערכת ice | 
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
המשרד להגנת הסביבה הטיל על חברת אלטק מפתח תקווה עיצומים כספיים בסכום כולל של כ-2,154,584 שקל, בגין הפרות שונות של היתר הפליטה והיתר הרעלים של החברה. בתום הליך אכיפה אחד, הטיל המשרד להגנת הסביבה עיצום כספי בסך כ-1,971,200 שקל על החברה בגין הפרת היתר הפליטה לפי חוק אוויר נקי.
בהליך אכיפה נוסף שניהל המשרד נגד החברה, הטיל המשרד עיצום נוסף בסך כ-183,384 שקל על החברה בגין עיסוק ואחסון רעלים בניגוד לתנאי היתר רעלים ולהוראות החוק.
היתרי הפליטה שמוציא המשרד להגנת הסביבה למפעלים, מאפשרים הטלת תנאים מגבילים על פעילות תעשייתית מזהמת, כך שתיעשה באופן שימנע ויצמצם את זיהום האוויר. הפרות היתר הפליטה עלולות להביא לפליטות ולזיהום אוויר באופן שיוביל לפגיעה בבריאות הציבור והסביבה.
בעקבות הפרות אלו, פתח מחוז מרכז של המשרד בהליך אכיפה נגד המפעל, שכללו התראה ושימועים לתיקון וטיפול בהפרות. בתום הליך האכיפה, הטיל המשרד עיצום כספי בסך כ-1,971,200 שקל לפי חוק אוויר נקי.
בסיורי פיקוח נוספים שערך מחוז מרכז של המשרד במפעל, עלו הפרות נוספות של היתר הרעלים. בין ההפרות שהתגלו במהלך הסיור עלה כי אוחסנו חומרים מסוכנים על גבי רצפת המחסן ללא הפרדה בין קבוצות סיכון שונות, ובחצר בית העסק אוחסנו חומרי גלם מסוכנים ללא הפרדה מפסולת חומרים מסוכנים המיועדים לפינוי, בניגוד לתנאי היתר הרעלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה