בריאות

"מרעילים 300 אלף איש": הפגנה מחוץ למפעל המזהם

עשרות תושבי מועצה אזורית גזר, רמלה ולוד ופעילי ארגון "מגמה ירוקה" הפגינו מחוץ לחברת המלט נשר ברמלה. חשש כבד: חריגות המפעל מתקני הפליטה גורמות נזקים בריאותיים לציבור. המוחים קראו להקמת תחנת ניטור ולפרסום דוחות שקופים לציבור 
מערכת ice |  1
ההפגנה סמוך למפעל נשר ברמלה (צילום מגמה ירוקה)
40 פעילים של ארגון "מגמה ירוקה" הפגינו הבוקר (חמישי) ביחד עם תושבי המרכז מחוץ למפעל המלט "נשר" ברמלה. המפגינים מחו על זיהום האוויר ארוך השנים של המפעל, שרק אתמול נקבע שוב על ידי דוח מפל"ס של המשרד להגנת הסביבה כי הוא המפעל הפרטי המזהם ביותר בישראל. המפעל הוא מזהם סדרתי שלא עומד בדרישות החוק ופוגע בבריאותם של 300 אלף תושבי רמלה, לוד, מודיעין ויישובי גזר והסביבה.
המפגינים הגיעו לבושים בחליפות קורונה ומסיכות אב"כ, הניפו שלטים "זהירות – אזור מוכה סרטן" וקראו "ברמלה ובלוד ילדים רוצים לחיות", "רווחים לא עושים על חשבון הילדים" ו"העם דורש צדק סביבתי". המפגינים דרשו להפסיק את חריגות המפעל מתקני הפליטה, להקים תחנת ניטור, לבצע סקר בריאותי לבדיקת הנזקים הנגרמים לתושבים הגרים בסמוך, ולנהוג בשקיפות ולפרסם את דוחות המפעל לציבור הרחב.

גדי וילצ'רסקי, תושב מועצה אזורית גזר וממובילי מאבק התושבים: "באנו לכאן תושבים של גזר, מודיעין, רמלה ולוד עם מגמה ירוקה להזכיר לנשר שהם המפעל הפרטי המזהם ביותר בישראל ואנחנו לא נאפשר להם להמשיך. אנחנו דורשים שיעמדו בדרישות החוק והתקן. לא ביקשנו לסגור את המפעל, ביקשנו לנשום אוויר נקי".
בני רגיל, תושב מועצה אזורית גזר וממובילי מאבק התושבים: "המדינה מזניחה אותנו. אנחנו, מאות אלפי אנשים הגרים במרכז הארץ, נושמים רעלים מהמפעל בלי הפסקה. אתמול נודע לנו שמפעל נשר הוא שוב במקום הראשון בזיהום מבין מפעלי ישראל. אנחנו רוצים לדעת שמתישהו תיגמר פה ההרעלה היומיומית. בחיפה, חדרה ואשקלון המדינה התחייבה להפסיק את גורמי הזיהום, גם לתושבי רמלה ולוד מגיע עתיד נקי. אנחנו רוצים לדעת מה הנזק הבריאותי שהמפעל גורם לנו. אנחנו דורשים דיון דחוף בכנסת לעתיד האזור. נשר קיבלו לאחרונה צו לפני סגירה, אנחנו רוצים לדעת מה תגובתם לצו, ואיך הם יפסיקו להרעיל מאות אלפי אנשים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חקי חיון , ציווי אלוהי מוחלט להקפיד על איכות הסביבה (ל"ת)
    חקי חיון 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור