בריאות

800 אלף ישראלים קבעו: אלה 14 הרופאים של המדינה

הרופאים המסורים של המדינה שנבחרו על ידי המטופלים, קיבלו היום את "פרס דניאלי" זו השנה השביעית ברציפות. הפרס מוענק לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל שהתנדבה בביה"ח שניידר והתקבלה ללימודי רפואה, אך נספתה בתאונת דרכים
מערכת ice | 
רופא (צילום shutterstock)
14 רופאות ורופאים קיבלו היום (שני) את 'פרס דניאלי לרפואה עם לב', בטקס שנערך בבנייני האומה בירושלים במעמד שר הבריאות, ח"כ משה ארבל וראשי מערכת הבריאות בישראל. 
השנה נרשם שיא של כל הזמנים כש-800,000 ישראלים וישראליות בחרו את "הרופא/ה המסור/ה של המדינה" במסגרת הפרויקט. בטקס הוענקו הפרסים לרופאים ורופאות שמשקפים בעשייתם ערכים של מסירות, אנושיות ומקצועיות במסגרת עבודתם בתחום הרפואה.

14 הזוכים המאושרים הם: ד"ר אלה אושרובסקי, ד"ר ולריה אז'בק, ד"ר דורון אנגל, ד"ר טלי גוליק-גוז, פרופ' אלון גרוסמן, ד"ר רותם דולב, ד"ר איריס הרשקוביץ פסו, ד"ר אריה ולדמן, ד"ר נטע יוגב הרט, ד"ר שחר זילברשטיין, ד"ר עידו מתיא, ד"ר מוניר נוסיראת, ד"ר מרינה צבנג, וד"ר יעקב קזצקר.
שר הבריאות משה ארבל, אשר העניק את הפרסים בטקס, אמר בנאומו כי "הצורך להודות לאנשי הרפואה הוא אמיתי וחשוב. הפרס מחולק לרופאות ורופאים מצטיינים ברפואת הקהילה, המשקפים בעבודתם ערכים של מקצועיות ואנושיות ללא גבולות. די מלהביט אחורה ולהתפעם מהייצוג של קשת החברה הישראלית כולה שגילמו הרופאים שנבחרו. לאנשי הרפואה אני מבקש להוקיר תודה על רפואה אנושית, על המקצועיות ועל החמלה".

צילום: קרן דניאלי
אחד הזוכים, פרופ' אלון גרוסמן, מומחה בכיר ברפואת משפחה ומנהל מחלקת פנימית ב' בבית החולים בלינסון, אמר: "הזכייה בפרס דניאלי היא ההוכחה שניתן לקיים רפואה מקצועית ואנושית, גם במסגרות של מרפאה קהילתית עמוסה". לדבריו, הזכייה בפרס היא מאבני הדרך ואותות ההוקרה המכובדים והחשובים ביותר לרופאים בקהילה.
"פרס דניאלי לרפואה עם לב" הוא יוזמה של קרן דניאלי, שהוקמה לזכרה של דניאלי זוננפלד, שנהרגה בתאונת דרכים בשנת 2015, בזמן שהתנדבה בבית חולים שניידר לילדים. דניאלי נולדה בריו דה ז'ניירו בשנת 1995. כשהיתה בת שמונה וחצי, עלתה עם משפחתה לישראל. עם סיום לימודיה התנדבה לשרות לאומי במחלקה האונקולוגית בבית החולים ובמקביל התנדבה לעבוד עם נוער בסיכון בעכו. דניאלי התקבלה ללימודי רפואה באוניברסיטת בן גוריון והתכוונה להתחיל את לימודיה, אולם חלום זה התנפץ כשנהרגה בתאונת דרכים טראגית, והיא בת 20 בלבד.
קרן דניאלי, הפועלת משנת 2015 הייתה שותפה בכ-140 פרויקטים בתחומי החינוך, הרפואה, החברה והרווחה, בהם 'קליניקת דניאלי', המעניקה טיפולים פסיכולוגיים חדשניים למיעוטי יכולת, המתמודדים עם טראומה ואבדן, ו'לב דניאלי', המסייע לזוגות בתהליכי פוריות, שבמסגרתו נולדו למעלה מ-10,000 תינוקות מאז לכתה של דניאלי.
אביה של דניאלי, מוטי זוננפלד, מכהן כמייסד הקרן ומקדם באהבה את פעילויות הקרן לזכרה: "היא הייתה מופת למסירות, נתינה ואהבה. פעילותה ההתנדבותית של דניאלי ז״ל והלב הגדול שהוביל אותה בחייה הובילו אותנו לגיבוש פרס המקדש את הלב שברפואה, את אותם רופאים אשר מצטיינים באנושיותם לא פחות מאשר במקצועיותם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה