בריאות

לקראת החזרה ללימודים: זו העיר בה נפגעים הכי הרבה ילדים בתאונות

בשנת הלימודים הקודמת נפגעו 1,334 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בתחום העירוני, 20 מתוכם נהרגו. ירושלים נמצאת במקום הראשון בהיפגעות ילדים במהלך שנת הלימודים
מערכת ice | 
ילדים בדרך (צילום גרשון אלינסון פלש 90)
החופש הגדול לקראת סיום ושנת הלימודים בפתח. אך לצד ההתרגשות מהחזרה לבית הספר, חוזרות גם הסכנות שבהליכה אל בית הספר ובחזרה.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת הלימודים הקודמת (חודשים ספטמבר 2022-יוני 2023), נפגעו 1,334 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים בתחום העירוני. 20 מתוכם נהרגו.

מפילוח הנתונים לפי ערים וישובים, עולה כי בירושלים נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער (5-19) בתאונות דרכים. חיפה ממוקמת במקום השני במספר הנפגעים והעיר השלישית היא תל אביב-יפו.
עשרת הערים המובילות בהיפגעות ילדים ובני נוער במהלך שנת הלימודים תשפ"ג:
ירושלים – 201 ילדים ובני נוער נפגעו, חמישה נהרגו ו-28 נפצעו קשה.
חיפה – 91 ילדים ובני נוער נפגעו, שניים נהרגו ושמונה נפצעו קשה.
תל אביב-יפו – 74 ילדים ובני נוער נפגעו, שלושה נהרגו ו-14 נפצעו קשה.
פתח תקווה – 51 ילדים ובני נוער נפגעו, שניים נפצעו קשה.
אשדוד – 50 ילדים ובני נוער נפגעו, אחד נהרג ושמונה נפצעו קשה.
נתניה – 48 ילדים ובני נוער נפגעו, אחד נהרג ושניים נפצעו קשה.
אשקלון – 31 ילדים ובני נוער נפגעו, שלושה נפצעו קשה.
בני ברק – 31 ילדים ובני נוער נפגעו, שבעה נפצעו קשה.
חולון – 29 ילדים ובני נוער נפגעו, ארבעה נפצעו קשה.
באר שבע – 26 ילדים ובני נוער נפגעו, אחד נהרג ו-שבעה נפצעו קשה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רגע לפני שמתחילה עוד שנת לימודים, מוטלת על הרשויות המקומיות משימה מצילת חיים: לשפר את תשתיות הבטיחות בסביבת בתי הספר וכלל מוסדות החינוך. חשוב ביותר לצבוע את מעברי החציה ליד בית הספר ולהתקין פסי האטה כדי לצמצם את הסכנה של ילדים להיפגע בתאונות דרכים.
"הרשויות חייבות לוודא שהדרך אל בית הספר בטוחה עבור הילדים וסביבת בית הספר מהווה עבורם אזור סטרילי לכל אורך השנה, כך שגם אם ילד יתפרץ לכביש, מהירות נסיעת כלי הרכב תהיה כזאת שתאפשר לנהג לעצור בזמן ולמנוע את הפגיעה בילד. צביעת מעברי החציה, התקנת פסי האטה, יצירת מפרץ הורדה בטוח וסילוק מפגעי בטיחות מהדרך, הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות למנוע את הנפגע הבא ולהציל חיים".
בעמותת אור ירוק ציינו כי שנת 2023 היא הקטלנית ביותר לילדים, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנים האחרונות, ואחד ממוקדי הסיכון המרכזיים הם בתי הספר ומוסדות החינוך. בסביבתם של 50% מבתי הספר אין פסי האטה ובאחד מכל חמישה בתי ספר (19%) מסלול ההליכה אינו תקין.
טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה:
• ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד: לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש, לכן חשוב להקפיד שילד עד גיל 9 חוצה כביש עם ליווי מבוגר בלבד.
• מסלול בטוח: כשילד הולך לבד אל בית הספר, חשוב שידע מהו המסלול הבטוח ביותר (לא תמיד המסלול הקצר הוא גם הבטוח). חשוב לתרגל עם הילדים הליכה במסלול הבטוח ביותר, תוך צמצום חציית כבישים או הליכה בחניות.
• חציית כביש באופן בטוח: חשוב ללמד ולהדריך את הילדים לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק. בחציית מעבר חציה לא מרומזר יש להדגיש בפני הילדים את החשיבות של המתנה לעצירה מוחלטת של כלי הרכב. חשוב להימנע מחציית כביש בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
• רכיבה בטוחה: יש לוודא שתלמיד אשר מגיע לבית הספר באופניים רוכב אך ורק עם קסדה מתאימה למידתו ורכוסה היטב, בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
• בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר מסיעים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר, יש לוודא כי הוא חגור בחגורת בטיחות ויושב במושב מתאים במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר. בנוסף חשוב לוודא כי הילד יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה ולא מהצד של הכביש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה