בריאות

בכירי בית החולים זועקים: מחסור בתקציבים, איך החולים יושפעו?

מנהלי בתי החולים הגדולים בישראל פנו לראש הממשלה במכתב בהול, בו הם מבקשים ממנו סיוע בתקציבים: "תקצוב חסר, מסיבות שונות, מביא את בתי החולים אל עברי פי פחת"
מערכת ice |  2
משרד הבריאות
בתי החולים הגדולים שלחו מכתב לראש הממשלה נתניהו בו הם מתריעים מפני משבר תקציבי במערכת הבריאות. הגורם למשבר קשור בגירעון הגדול ברוב בתי החולים שמגיע למיליארד שקלים בסך הכול.
על פי ציטוט מישראל היום, מנהלי בתי החולים מסבירים את הצעדים שעשו על מנת לאזן את הגירעון: "תקצוב חסר, מסיבות שונות, מביא את בתי החולים אל עברי פי פחת וזאת לאחר מאמצים אדירים שהשקיעו הנהלות בתי החולים לשם איזון והתכנסות לתקציב – דבר שהפך בלתי אפשרי במחצית השנייה של השנה. מדובר בחסר תקציבי ולא בתהליכי הניהול אשר מתקיימים כנדרש".
בין החותמים על המכתב הבהול שנשלח לראש הממשלה: פרופסור ארנון אפק מנהל בית החולים שיבא וד"ר איתם וירטהיים מנהל בית חולים בילינסון. בשנה האחרונה בתי החולים אף הפסידו מיליונים שהגיעו אליהם מתקציבים שונים - כ-40 מיליון שקל שניתן להם בשל מגפת הקורונה וכ-50 מיליון שקל שלא הגיעו אליהם בעקבות ירידה בהיקף הלידות בישראל. 
הבכירים סיכמו את המכתב: "חלק ניכר מהגירעון התקציבי של בתי החולים הממשלתיים נובע מתהליכים רגולטוריים שאינם בשליטתנו, ולפיכך אנו מתבקשים על ידי משרד הבריאות לצמצם פעילות", והתריעו: "הצמצום הנדרש יביא לפיטורי כוח אדם, להרעת השירות, להארכת תורים (שארוכים ממילא) ולירידה באיכות השירות."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צביעות והתחסדות.
    חיומי 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם מי אתם מנסים לעבוד....???. בשקרים לבנים ובנסיונות סחיטה סמויות,ראשית תקיימו את ייעודכם האמיתי,לפי אמנת היפוקרטיס,ולאחר שתקנו את הזכות להלין,אולי ברוב חוצפתכם,תוכלו לשטוח ,את מסכת העיוותים הנדרשים בעבורכם בלבד,כי החוליםצהם לא מעניינכם,אלא רק בצע כסף,ולעומתיות צינית.
    סגור
  • 1.
    שידברו עם נתניהו, הוא צורך שירותי בריאות
    ציפי 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פעם הבאה שיתנו לו תור רגיל ורופא מתמחה כמו שרובנו מקבלים
    סגור