בריאות

מחדל כבד באסותא: מנתח פגע בווריד של מטופל וגרם למותו

אסון מצטער בבית החולים אסותא ברמת החייל: ר', בן 52 נותח בבית החולים בניתוח להסרת גידול בכליה. אך במסגרת הניתוח נפגע וריד מרכזי בגופו ולאחר מכן נקבע מותו. המשפחה ובעת את בית החולים וטוענת כי מדובר במקרה חמור של רשלנות רפואית

מערכת ice |  1
חדר ניתוח-אילוסטרציה (צילום freepik)
ר', בן 52, עבר במהלך שנת 2018 ניתוח פרטי בבית החולים אסותא ברמת החייל לצורך הסרת גידול שפיר בכלייתו. במהלך הניתוח נפגע ר' בווריד המנקז דם ללב מחלקו התחתון של הגוף. לאחר הפגיעה נעשו מספר ניסיונות להצילו ולאחר מכן נקבע מותו. כך פורסם היום לראשונה בישראל היום.
בשבוע שעבר הגישה משפחתו לביהמ"ש תביעת כנגד רשת בתי החולים אסותא והרופא המנתח, פרופ' זוהר דותן, מנהל המחלקה האורולוגית בבית החולים הממשלתי שיבא בתל השומר, בגין רשלנות רפואית. את התביעה הגישו בשם המשפחה עורכי הדין ד"ר אבי רובינשטיין ושמואל יקירביץ' לבית המשפט המחוזי בתל אביב..
כאמור, הניתוח בוצע בבית החולים אסותא ברמת החייל על ידי פרופ' דותן. לפי התביעה, הגידול התגלה את ר' במסגרת בדיקה שגרתית ולאחריה בהמלצת פרופ' דותן יש לנתחו בדחיפות. התביעה מציינת כי פרופ' דותן הניע את המנוח לבצע את הניתוח בבית החולים אסותא מהסיבה שמדובר במקרה דחוף ובבית חולים ציבורי הוא יקבל תור בזמן הקרוב.  לאחר שהשתכנע ר' הוא שילם לבית החולים סכום של 53 אלף שקלים.
בנוסף לכך, המשפחה מציינת כי בנוסף לעובדה שהניתוח בוצע בשעה לא שגרתית המשפחה גם טוענת כי מלבד העובדה שהניתוח צריך להתבצע בדחיפות לא נמסר להם פרטים נוספים כמו הסיכונים שצפויים לקרות כמו הסיכון לפגיעה בכלי הדם וכיוצא מכך החשיבות שינוח ממומחה לתחום בעת הניתוח .
לפי כתב התביעה, הניתוח הוגדר כבעל סיכון גבוהה ובנוסף, הרופא המנתח הגיע לבצע את הניתוח בשעות הערב לאחר יום עבודה ארוך. המקרה הנ"ל מעלה שאלות בנוגע ליכולתו של הרופא בפרט ושל המרכז בכלל לבצע הליכים רפואיים מורכבים כמו זה.
בהתכתבות עם הנושא, לאחרונה נקבע בוועדת הבדיקה של משרד הבריאות הציע כי משרד הבריאות להחיל על כל הרופאים הכירורגים המנתחים בישראל נורמות עבודה כמו אצל טייסים או נהגים לגבי עומס העבודה ושעות השינה. מטעם בית החולים נמסר כי התביעה טרם התקבלה ותגובה מטעמם תימסר רק לאחר למידתו כראוי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרופאים של היום
    k 02/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי מאושפזת בית חולים תל השומר אחרי ניתוח הוצאת סטנט מהכליה שהתפתח לבצקת בכליה מכאבים לא יכולתי לחלוץ את הנעליים ואדון זוהר דותן נכנס עם צוות של מתלמדים וראה את הנעל המיטה הביך אותי לידם וזרק את הנעל לא נשארתי אדישה למילים המשפילות שלו ואמרתי לו אני עם כאבי תופת וזה מה שמעניין אותך ..... נחשו מה הוא ביטל לי את הסיטי יש לציין שהייתי בצום ושלח אותי הביתה עם אקמול בזמן שרופא אחר קליימן זה שניתח אותי בעצם שאמור להתייחס אלי כי שני נתוחים לפני לא צלחו אמר לי מצטערת את עוברת למוסד אחר ... אלו הם הרופאים של היום לצערי הרב והעצוב מאז שבועיים לא יצרו קשר רק קיבלתי הודעה שמרמזת שאדון דותן ביקש שלא הגיע למחלקה שהוא מנהל אורולוגיה תל השומר זה המוסד לצערי יש לציין שנכנסתי לעשות ניתוח של 20 דקות יצאתי אחרי חצי שנה עם שתלים ונזקים ושלא נדבר על הנפשי .... שנה וחצי של סבל בגלל המוסד
    סגור