בריאות

טוב שכן קרוב: פרמדיק הציל את חיי שכנו שלקה בדום לב

אנטון קרוגר, עוזר רופא מרמב"ם ופרמדיק, לא הכיר את שכנו מיכאל עד שהוזעק במקרה להציל את חייו. רק לאחר חמישה שוקים חשמליים הצליח להחזיר לו את הדופק. כעבור שבוע שוחרר מיכאל מבית החולים
מערכת ice | 
מיכאל ואנטון בבית החולים (צילום הקריה הרפואית רמבם)
עד לפני כמה ימים הם אפילו לא ידעו שהם שכנים, עד שאחד מהם הציל את חייו של השני: מיכאל פרומפקין, תושב טירת כרמל בן 52, ואנטון קרוגר, פרמדיק ועוזר לרופא ביחידה לאי-ספיקת לב ברמב"ם, הכירו בנסיבות דרמטיות ביום חמישי שעבר.
דרכם של השניים, המתגוררים במרחק בניין בודד, הצטלבו לאחר שמיכאל לקה בליבו. רעייתו צלצלה למוקד מד"א ובהנחיה מדויקת של המוקדן, החלה בעיסויים לבביים לבעלה.

המזל הגדול של מיכאל היה שאחראי הכוננים המרחבי של מגן דוד אדום, מכיר את הפראמדיק אנטון מהתקופה שבה עבדו יחד במד"א - והוא נזכר שאנטון גר באותו הרחוב.
כך מצא את עצמו אנטון, שבמסגרת תפקידו ברמב"ם הוא חבר בצוות ההחייאה של בית החולים, מוזנק לבניין הסמוך היישר לביתו של מיכאל. אנטון היה לגורם הרפואי הראשון שהחל בביצוע החייאה מוקפדת עד להגעת ניידת מד"א עם מפעם (דפיברילטור).
במסגרת הליך ההחייאה בדירתו, מיכאל, שהיה נטול דופק, הוא קיבל חמישה שוקים חשמליים שהצליחו להחזיר לו את הדופק ולהוציא אותו מכלל סכנה. בתום ההחייאה המוצלחת פונה מיכאל ליחידה לטיפול נמרץ לב בבניין לרפואת הלב ע"ש אייל עופר שברמב"ם. שם לאחר אבחון מקיף לבעיה ממנה הוא סובל, הוא עבר השתלת קוצב לב.
היום, בחלוף שבוע, מיכאל השתחרר לביתו, לא לפני שהודה לצוותים הרפואיים ברמב"ם ובמד"א על כך שנלחמו על חייו, וגם על השכנות והחברות החדשה בינו לבין אנטון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה