בריאות

אושר סופית בכנסת: הרחבת התגמולים לנכי צה"ל ופח"ע

אושרה הצעת חוק הנכים, תגמולים ושיקום, שבמסגרתה, בין השאר, יפחת רף הזכאות למענק סיוע לרכישת דיור מ-50% ל-35% נכות, ותוארך הזכאות להשתתפות בשכר דירה משלוש לשש שנים. שר הביטחון יואב גלנט הגיב בשביעות רצון ואמר: "כשם שכל אחד ואחד מנכי צה"ל היה נכון להקריב למען המדינה את גופו ואת נפשו, כך אנחנו כמדינה מחויבים להם".
דוד זולדן |  3
יואב גלנט (צילום אתר הכנסת)
מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת חוק הנכים, תגמולים ושיקום, שבמסגרתה, בין היתר, יפחת רף הזכאות למענק סיוע לרכישת דיור מ-50% ל-35% נכות, ותוארך הזכאות להשתתפות בשכר דירה משלוש לשש שנים. הצעת החוק כוללת גם עיגון של התגמולים והעלאת הסכומים החודשיים המשולמים לנכי צה"ל על פי אחוזי הנכות. שר הביטחון יואב גלנט מסר: "כשם שכל אחד ואחד מנכי צה"ל היה נכון להקריב למען המדינה את גופו ואת נפשו, כך אנחנו כמדינה מחויבים להם".
כזכור הצעה דומה הוצעה לפני 4 חודשים והפעם מדובר בהצעה משודרגת הרבה יותר שמתמקדת בהרחבת התגמולים. מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 29.3.23) בקריה שנייה ושלישית את הצעת חוק הנכים, תגמולים ושיקום, תיקון מס' 31, התשפ"ג-2023. כאשר 12 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים. על-פי הצעת החוק, ייקבעו תקנות באישור ועדת העבודה והרווחה, לעניין השתתפות המדינה בביטוח חיים, ביטוח בריאות וביטוח סיעוד של נכי צה"ל ושל נפגעי פעולות איבה ובני משפחה של מי שנפטר כתוצאה מפגיעת איבה.
עוד נקבעו הוראות המסמיכות לנכות מתגמולו של נכה צה"ל ושל נפגע איבה, לפי בקשה מפורשת בכתב, הלוואות שניטלו מהארגון היציג ונקבעה מגבלה על שיעור הגבייה מהתגמול. ההגבלה כאמור תחול על הלוואות שניטלו לאחר ה-15 במאי 23. נוסף על כך, נקבעה הוראה המאפשרת לנכות מתגמולו של נכה צה"ל דמי חברות במיתקן חברה וספורט של ארגון נכי צה"ל, אם ביקש זאת בכתב.
בדברי ההסבר צוין כי מטרת ההצעה היא לבטא את חובתה הערכית והמוסרית המיוחדת של מדינת ישראל כלפי נכי צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שינויים קוסמטיים נוסח מדינת חרטה (ל"ת)
    א 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בכמה התגמולים יעלו? (ל"ת)
    אבי 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא פרסמו כנראה לא יעלו (ל"ת)
    א 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור