בריאות

נס רפואי: ראשו של בן 12 התנתק מהצוואר – וחובר חזרה בניתוח

רופאים בבית החולים הדסה עין כרם הצילו את חייו של ילד שעבר תאונת אופניים קשה, בה נפגע החיבור בין הראש לצוואר. הוא נזקק לניתוח חירום עם 50% סיכוי למוות
מערכת ice | 
ניידת מד"א (צילום באדיבות מד"א)
תאונת דרכים קשה של ילד בן 12 מבקעת הירדן שרכב על אופניו כמעט נסתיימה באסון. מכונית פגעה בו בעוצמה והוא הוטח בכביש וסבל מפציעה נדירה שסיכנה את חייו באופן מיידי.
אתר N12 פרסם כי התאונה גרמה לפגיעה בחיבור בין הראש לצוואר, וכוחות הרפואה שהגיעו למקום החליטו להטיסו במסוק לבית החולים הדסה עין כרם. ד"ר אוהד עינב מהמחלקה האורתופדית בעין כרם סיפר כי הפגיעה המשמעותית הייתה שבר בחיבור בין הראש לצוואר, יחד עם קרע של כל הרצועות ופציעה שטחית בבטן. "הראש התנתק כמעט לגמרי מבסיס הצוואר", אמר הרופא, "החלטנו לבצע ניתוח שבמהלכו חיברנו את הראש לצוואר".

עוד אמר ד"ר עינב כי האפשרות להציל את הילד בזכות הידע והטכנולוגיה בחדר הניתוח הסבה להם סיפוק עצום. למרבה המזל הניתוח עבר בהצלחה וחיי הילד ניצלו. הוא שוחרר לביתו עם קיבוע צווארי ונמצא תחת מעקב וטיפול רפואי של בית החולים.
 
ד"ר זיו אסא, שהשתתף בניתוח, הוסיף כי זהו מקרה נדיר עם סיכויים של 50% תמותה. בניתוח נעשה שימוש בפלטות וקיבועים חדישים במקום הפגוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה