בריאות
HIT ומרכז לוינשטיין קיימו שת"פ למען שיקום אחרי שבץ
שיתוף הפעולה נוצר במסגרת קורס "אובייקטים חכמים" לסטודנטים שנה ג' במחלקה לתקשורת חזותית, בהנחיית יעל אבני, ראש מעבדת MADE לעיצוב וטכנולוגיה לצרכים רפואיים ורונן וולפסון, מרצה במחלקה לתקשורת חזותית ב-HIT, ומטרתו לאפשר לסטודנטים לתכנן, לבנות ולתכנת אובייקטים אינטראקטיביים
השבוע הגיע לסיומו שיתוף פעולה מרגש בין המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית במכון הטכנולוגי חולון HIT לבין צוות הפיזיותרפיה ומערך החדשנות במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת כללית. שיתוף הפעולה נוצר במסגרת קורס "אובייקטים חכמים" לסטודנטים שנה ג' במחלקה לתקשורת חזותית, בהנחיית יעל אבני, ראש מעבדת MADE לעיצוב וטכנולוגיה לצרכים רפואיים ורונן וולפסון, מרצה במחלקה לתקשורת חזותית ב-HIT, ומטרתו לאפשר לסטודנטים לתכנן, לבנות ולתכנת אובייקטים אינטראקטיביים.
הסטודנטים התמקדו בפרויקט בהעלאת מוטיבציה לתרגול גף עליון בקרב מטופלים שעברו
אירוע מוחי ועוברים תהליך שיקום בלוינשטיין. הסטודנטים נפגשו עם צוות הפיזיותרפיה ועם מטופלים לאחר שבץ ושמעו מהם האתגרים והקשיים המלווים אותם בתהליך השיקומי. צוות הפיזיותרפיסטים הציג לסטודנטים את אופן התרגול הקיים כיום שבו נעשה שימוש באביזרים שונים כגון כדור טניס, כדור כוח, אטבי כביסה, קוביות עץ, קופה, לוח מטרה ועוד.
אירוע מוחי ועוברים תהליך שיקום בלוינשטיין. הסטודנטים נפגשו עם צוות הפיזיותרפיה ועם מטופלים לאחר שבץ ושמעו מהם האתגרים והקשיים המלווים אותם בתהליך השיקומי. צוות הפיזיותרפיסטים הציג לסטודנטים את אופן התרגול הקיים כיום שבו נעשה שימוש באביזרים שונים כגון כדור טניס, כדור כוח, אטבי כביסה, קוביות עץ, קופה, לוח מטרה ועוד.
הסטודנטים התבקשו להעשיר את השימוש באביזרים על ידי הוספת פידבק ויזואלי/אודיוטורי ומשחקיות בכדי לייצר מוטיבציה נוספת לשימוש בהם. בין הפרויקטים שהוצגו: לוחות מטרה לתרגול טווח תנועה, מכל איסוף לתרגול מוטוריקה עדינה, כדורי כוח לתרגול כף יד, אטבי כביסה לתרגול אחיזת "פינצטה" ועוד. אובייקטים אלו הפכו "חכמים" באמצעות שילוב רכיבים אלקטרוניים המאפשרים את חיבורם למחשב ובאמצעותם ניתן לשלוט במשחקי מחשב ידידותיים שפותחו על ידי הסטודנטים.
"החיבור של קורס 'אובייקטים חכמים' עם צרכים שיקומיים היה מתבקש", מציינת יעל אבני, ראש מעבדת MADE לעיצוב וטכנולוגיה לצרכים רפואיים. "מטרת קורס מהסוג הזה הוא חשיפת סטודנטים שאינם מגיעים עם רקע מעולמות הבנייה והתכנות לכלים ולטכנולוגיות מעולמות פיתוח המוצר, שיאפשרו להם לתכנן ולבנות אובייקטים פיזיים אינטראקטיביים. על ידי החיבור למרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין ולצרכים השיקומיים של המטופלים הצלחנו
לייצר מצב של win-win – הסטודנטים מתנסים בכל שלבי הפיתוח של משחקי ביו פידבק, הכוללים אפיון עם הצוות הקליני, תכנות, תכנון בתלת ממד ובנייה של אובייקטים פיזיים, ומטופלי המרכז הרפואי מרוויחים מוצרים שהופכים חלק מהתהליך השיקומי למשחקי יותר ומעורר מוטיבציה", מוסיפה אבני.
לייצר מצב של win-win – הסטודנטים מתנסים בכל שלבי הפיתוח של משחקי ביו פידבק, הכוללים אפיון עם הצוות הקליני, תכנות, תכנון בתלת ממד ובנייה של אובייקטים פיזיים, ומטופלי המרכז הרפואי מרוויחים מוצרים שהופכים חלק מהתהליך השיקומי למשחקי יותר ומעורר מוטיבציה", מוסיפה אבני.
עוד ב-
ד"ר ג'סטין רז, סגנית מנהלת הפיזיותרפיה שהובילה את הפרויקט בלוינשטיין: "מטופלים שעברו אירוע מוחי מבקשים להחזיר לעצמם חלק מהיכולות שאיבדו ואנו מבקשים מהם לבצע תרגול באופן אינטנסיבי וחזרתי על מנת לשפר את התפקוד ולהגיע להישגים משמעותיים. השימוש באובייקטים שהסטודנטים פיתחו עבורנו ידרבן אותם ויגביר את ההנאה והמוטיבציה שלהם לעשות זאת וזאת הייתה המטרה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה