בריאות

טרגדיה בחיפה: ילד בן 12 טבע למוות בחוף דדו

שוב אסון טביעה של ילד בחופש הגדול: בן 12 מהגליל שנכנס לים בחוף דדו בחיפה נעלם בין הגלים. מסוק איתר אותו והוא חולץ במצב קשה, אך נפטר בבית החולים. רק אתמול טבע ילד נוסף בבריכה ציבורית בעמנואל
מערכת ice | 
ניידת מד"א (צילום באדיבות מד"א)
ילד בן 12, תושב מכמנים בגליל התחתון, טבע למוות הערב (רביעי) בחוף דדו בחיפה. הדיווח על היעלמות הילד התקבל במשטרת ישראל סמוך לשעה 19:20 בו הובע חשש לחייו לאחר שנכנס למים ואבד עמו קשר עין.
שוטרים ופקחים מטירת כרמל, יחידת השיטור הימי בסיוע יחידת הצוללנים ומסוק שהוזנק לאוויר על ידי מרכז השליטה של מחוז חוף, החלו בחיפושים אחר הילד. המסוק איתר את הנער, והוא חולץ ופונה לבית החולים רמב"ם, אך שם נקבע מותו.

פארמדיק מד"א שקד מאיר וחובש רפואת חירום במד"א ברוך לינשה סיפרו: "כשהגענו לחוף ראינו אישה שהובילה אותנו לכיוון מספר בני משפחה שחולצו מהמים וסיפרו לנו שאח שלהם נעדר במים. לאחר סריקות של השיטור הימי אותר במים ילד כבן 12 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות עד הגעתנו לבית החולים".
רק אתמול דיווחנו על טביעה נוספת של ילד בן 12, בבריכה ציבורית בעמנואל שבשומרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א וכונני איחוד הצלה ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, והוא פונה לבית החולים במצב קשה.
על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2023 טבעו למוות 7 ילדים. עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות (2018-2023) טבעו למוות 107 ילדים ובני נוער, 11% מהם טבעו בים.
 
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "הים הוא מסוכן ומתעתע אפילו לשחיינים מקצוענים. אני קוראת להורים ולבני הנוער, במיוחד כעת עם ראשית החופש הגדול, אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. נכנסים לים רק אם יש שירותי הצלה בחוף. נשמעים תמיד להנחיות המציל. במקרה של סחף, הדרך הנכונה  היא לפעול כנגד האינסטינקטים הטבעיים ולא להילחם בזרם. מומלץ לצוף ולשחות לאט עם הזרם לעומק ולצד עד שיוצאים ממנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה