בריאות

חלאסרטן בקמפיין נועז לרגל שבוע המודעות לחולי סרטן צעירים

הקמפיין נועז ולא שגרתי בגלל ההתמקדות בהשפעת הסרטן על נתיב החיים של צעירים ומשקף כיצד ביום אחד של דלתות מסתובבות, חייהם נעצרים ועולים על מסלול חדש, כזה שלא היה בתוכניות. במקום למדוד שמלת כלה, אני מודדת פאה, במקום לטייל בהודו אני מטייל באונקולוגית או במקום לצאת עם הילדה לגינה אני נכנס לטיפולי הקרנה
מערכת ice | 
קמפיין חלאסרטן צעירים
עמותת חלאסרטן, הידועה בקמפיינים הבועטים שלה, שוב שוברת את הרשת עם הפרסום האחרון ששלח גלי הלם ברחבי האינטרנט. כחלק משבוע המודעות לחולי סרטן צעירים, הקמפיין הנועז עורר דיונים אינטנסיביים בקבוצות פייסבוק, משך את תשומת לבם של אלפים והשאיר חותם.

מי שעומד מאחורי הקריאייטיב פורץ הדרך הזה הם לא אחרים מאשר חולי הסרטן הצעירים עצמם - גברים ונשים שחוו את המציאות המורכבת של אבחון מחלת הסרטן בגיל צעיר. כמו בקמפיינים קודמים, אנשים אלה, חברי קהילת חלאסרטן, לוקחים את המציאות  צעד אחד קדימה כדי לקדם את המטרה ומציבים עצמם בקדמת הבמה  תוך שהם משקפים "ככה זה סרטן כשאת/ה צעיר/ה" הסיפורים האישיים שלהם יצרו ברשת סחף זעקת עצירה.

מדי יום, יש 10 צעירים בגילאי 18-44 שמתמודדים עם החדשות המטלטלות על אבחנה של סרטן. במקום להתקדם עם מסלול החיים כשהם מלאים בחלומות ושאיפות, הם מוצאים את עצמם מתמודדים עם טיפולים פולשניים, מכשולים בירוקרטיים ותופעות לוואי מתישות. הקמפיין, המשקף בצורה הכי חושפנית את המציאות, מחליף את הרעיון של לבישת מדים במדים של בית חולים. זוהי תזכורת נוקבת לכך שחולי הצעירים נאלצים להתמודד עם אתגרים משני חיים שמתריסים בגילם ובציפיותיהם.

הקמפיין נועז ולא שגרתי בגלל ההתמקדות בהשפעת הסרטן על נתיב החיים של צעירים ומשקף כיצד ביום אחד של דלתות מסתובבות, חייהם נעצרים ועולים על מסלול חדש, כזה שלא היה בתוכניות. במקום למדוד שמלת כלה, אני מודדת פאה, במקום לטייל בהודו אני מטייל באונקולוגית או במקום לצאת עם הילדה לגינה אני נכנס לטיפולי הקרנה.
הסיפורים בקמפיין נלקחים ישירות מחוויותיהם האישיות של המצולמים והנרטיב משמש עדות רודפת לשיבוש ולשינוי העמוק שעברו חייהם. זוהי תמונת מצב של חיים שנקטעו בשיא שלהם, המציגים את הכוח, החוסן והאתגרים. הרעש שנוצר מהקמפיין המחשמל הזה מהדהד בכל ערוצי המדיה החברתית, ומצית שיחות רבות בין אנשים מכל התחומים. בעקבות השיח שנוצר, הקמפיין לא רק מעלה את המודעות אלא גם מספק תמיכה ותחושת קהילה לאלו שנפגעו מסרטן.

עמותת חלאסרטן שהוקמה בהשראת טל יעקובסון ז״ל, ביתה של סוכנת השחקנים זוהר יעקובסון, מונה מעל 30,000 צעירות וצעירים המובילים ויוזמים מגוון פעילויות ותוכניות עבור חברי הקהילה ובכל תחומי החיים שנפגעו מהסרטן. קהילת חלאסרטן נחשבת כיום לקהילת החולים הגדולה בישראל שמחוללת מהפכה של ממש בקרב כלל המערכות המטפלות ויוצרת התאמה בטיפול עבור צרכיהם הייחודיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה