בריאות

דיקור סיני: כל מה שצריך לדעת על הטיפול המשלים

הדיקור הסיני מסייע להתמודדות עם מצבים רפואיים רבים תוך איזון הוליסטי בין הגוף והנפש", כך אמרה השבוע צאלה שלו, מטפלת במרפאת אושיות של כללית רפואה משלימה. "באחד המקרים, מטופלת שהתקשתה להרות, עברה טיפולי דיקור והודות לייצוב ההורמונלי - היא נקלטה" 
מערכת ice | 
צאלה שלו (צילום פרטי)
במסגרת הרחבת פעילותה של כללית רפואה משלימה, נפתחה לאחרונה שלוחה חדשה במרפאת "כללית" אושיות ברחובות. בשלוחה, הממוקמת ברחוב הפועל הצעיר 9, ניתנים טיפולי דיקור סיני מדי יום שישי בשבוע בין השעות 13:00-08:00.
בכתבה זו בחרנו להביא את סיפורה של המטפלת צאלה שלו, שמטפלת בשיטת הרפואה הסינית מזה 20 שנה, לרבות במגזר הפרטי ובבי"ח, אך העבודה בשלוחת אושיות ברחובות, היא מעידה, שונה מכל מקום אחר בו עבדה.
"השלוחה במרפאה ברחובות מאופיינת באווירה קהילתית חמה ותומכת, השכונה ותיקה, תושביה מכירים זה את זה, הצוות הרפואי מכיר באופן אישי יותר את המטופלים ויודע להפנות אותם לטיפול המתאים ביותר", סיפרה השבוע. "אני עובדת בשיתוף פעולה עם הצוות הרפואי, כך שבסופו של דבר כולם יוצאים מורווחים מכך".
מי הם המטופלים שמגיעים אלייך לטיפולי דיקור?
"קהל הלקוחות מפתיע ברב גווניותו, החל מתינוק בן יומו ועד לאנשים בני הגיל השלישי. בנוסף, יש פניות מסיבות חיצוניות, כמו הרצון להחליק צלקת ועד למחלות פנימיות מורכבות, כמו סוכרת לחץ דם ובעיות הורמונליות".
מהן הסיבות לקבלת טיפולי דיקור?
"לקוחות רבים באים בעקבות הפניה מרופא מטפל או מאורתופד. אנשים עם כאבים כרוניים, אחרי תאונות דרכים ואף אחרי אירועים מוחיים, מופנים לשיקום דרך הדיקור וזה נמצא יעיל ביותר. אנשים רבים נוספים מגיעים לטיפול בעקבות המלצות של חברים ומשפחה, שהתנסו בדיקור בהצלחה במגוון תחומי טיפול עבור כאבים או מחלות".
איך היית מתארת את הטיפול בשיטה הסינית ?
"הייתי קוראת לטיפול שאני מעניקה טיפול הוליסטי, טיפול שלם, טיפול שמתייחס לאיזון הגוף ולאיזון הנפש. למעשה, זה טיפול שרואה את האדם על כל היבטיו. הטיפול מתחיל בגלל בעיה ספציפית שהאדם בא איתה ובהדרגה מתרחב לרבדים נוספים בחייו ובמצבו הרפואי של המטופל ומשפיע גם עליהם. טיפול שיודעים היכן הוא מתחיל אבל לא יודעים לאן הוא יכול להגיע ולשמחתי הוא יכול להגיע למקומות נפלאים".
איזה סיפורי הצלחה זכורים לך במיוחד?
"אישה הגיעה לליווי תהליכי פריון מספרת לי שהצליחה להרות. עבורי- אין משמח מזה. מטופלת צעירה, עם פרופיל הורמונלי כמו של אישה בגיל המעבר, שלא מאפשרים פריון ללא הסבר רפואי. כעבור חודשיים של טיפולי דיקור שבועיים - ההורמונים התאזנו לחלוטין ונכנסו לטווח הנורמה תואם גיל וכעבור שבועיים נוספים נקלטה להריון. במקרה אחר, גיטריסט צעיר הגיע לטיפול בעקבות ציסטה שפירה בגף כף היד, שאמורה לחלוף כעבור שנים. הוא ציפה לטיפול ארוך טווח שתוצאותיו לא ידועות, אך תוך שני טיפולים בלבד הנגע נספג ונעלם לחלוטין".
בנוסף, היא סיפרה על ילד בן 10 עם יבלת ויראלית בברך אדומה ונפוחה עם דלקת. לאחר שעבר טיפולי לייזר ממושכים אצל מיטב המומחים בתחום ללא הועיל, היבלת גדלה והילד התבייש בה. כעבור חודשיים של טיפולי דיקור היבלת נספגה הצטמקה ונעלמה לחלוטין. צאלה הדגישה, כי כל הטיפולים בכללית רפואה משלימה נפתחים בפגישה עם רופא, המאבחן את המטופל ומתאים עבורו את תכנית הטיפולים באופן אישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה